قوانین و مقررات

 


تعاریف

 

1. شرکت: شرکت فروش مستقیم چندسطحی پارس نیوشانیک که تحت شماره 425800 و شناسه ملی 10320787428 در اداره کل ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری در قالب شرکت سهامی خاص ثبت شده است و در ادامه، به اختصار نیوشانیک نامیده می شود.

2. دفتر مرکزی: دفتر مرکزی این شرکت که در تهران، خیابان جمالزاده شمالی، کوچه شیرزاد، پلاک 25، واقع گردیده است.

3. مجوز فعالیت: مجوز رسمی صادر شده از سوی معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت که نشانگر تطبیق فعالیت های این شرکت با قوانین و مقررات بازاریابی شبکه ای مصوب دولت جمهوری اسلامی ایران است.

4. فروش مستقیم چندسطحی: روشی برای فروش محصول یا خدمات است که در آن شرکت تولیدی یا خدماتی با حذف سایر واسطه های توزیع، به توزیع کنندگان مستقلی که محل تجاری ثابتی ندارند نمایندگی فروش محصولاتش را می دهد. آنها این محصولات را به صورت عمده خریداری کرده و به شکل خرده می فروشند و از اختلاف قیمت بین عمده و خرده سود کسب می کنند. ضمناً شرکت از طریق یک طرح کارآفرینی از پیش اعلام شده، به این نمایندگان فروش امکان می دهد تا با معرفی این تجارت به سایرین، از فروش انجام شده توسط آنها هم به صورت پورسانت نسلی یا پاداش، درآمد کسب کنند.

5. نماینده فروش: شخص حقیقی که برای محصولات عرضه شده توسط نیوشانیک مشتری یابی می کند و بر اساس حجم فروش ماهیانه خود پورسانت دریافت می کند. نماینده فروش می تواند با معرفی و آموزش افراد دیگر به شرکت، بر اساس طرح کارآفرینی از پیش اعلام شده، از حجم فروش آنها حق العمل دریافت کند.

6. حامی: نماینده فروشی که مسئولیت آموزش فرد یا افرادی از اعضاء زیرمجموعه خود را مستقیماً بر عهده دارد.

7. قرارداد: فرمی از پیش طراحی شده بر اساس دستورالعمل تأسیس و نحوۀ فعالیت و نظارت بر شرکت های بازاریابی شبکه ای کشور است که در قالب فایل الکترونیکی از تارنمای شرکت قابل دریافت است.

تبصره - این قرارداد هیچگونه تعهد استخدامی برای شرکت ایجاد نمی کند و از شمول قانون کار و بیمه خارج است. 

8. شناسه کاربری: شماره کارت ملی نماینده فروش است.

9. کد واحد بازاریابی: یک کد منحصر به فرد برای فعالیت هر نماینده است که پس از ثبت نام او در شرکت، به وی اختصاص داده می‌شود. این کد واحد بازاریابی در وب سرویس ثبت اطلاعات بازاریابان مرکز امور اصناف و بازرگانان ثبت می‌شود. این کد از عضویت و فعالیت همزمان نماینده فروش در شرکت های دیگر بازاریابی شبکه ای جلوگیری می کند.

10. مصرف کننده: شخص حقیقی یا حقوقی که محصولات را به صورت مداوم یا مقطعی از نماینده فروش خریداری می کند ولی در عضویت رسمی شرکت نیست.

11. محصولات: هر کالایی که در فروشگاه مجازی تارنمای شرکت در معرض سفارش گذاری قرار می گیرد.

12. طرح کارآفرینی: ساختار درآمدزایی است که آخرین ویرایش آن در تارنمای شرکت قرار می گیرد و بر اساس آن، شرکت سود خرده فروشی، پورسانت فروش نسلی و پاداش نمایندگان را در پایان هر ماه محاسبه می نماید.

13. پورسانت: حق العملی است که از فروش شخصی مؤثر و یا غیرمستقیم کالاهای شرکت به بازاریابانی که بر اساس پلن درآمدزایی صلاحیت دریافت آن را دارند، تعلق می گیرد. پورسانت محاسبه شده در مواعد مشخص به حساب بانکی اعلام شده از سوی بازاریابان واریز می گردد.

14. جایگاه: منظور موقعیت بازاریاب در نمودار جایگاهی بازاریابان است که پس از پذیرش فرم ثبت نام بازاریاب از سوی شرکت به وی اختصاص داده می شود.

15. مجموعه بالاسری: منظور نمایندگانی هستند که از لحاظ جایگاهی در سطوح بالایی مرتبط با نماینده فروش هستند و نماینده فروش به طریقی به آنها متصل شده است.

16. زیرمجموعه: منظور نمایندگانی هستند که از لحاظ جایگاهی در سطوح زیرین نماینده فروش قرار می گیرند و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به نماینده متصل شده اند.

17. نسب شناسی: نحوه ارتباط و اتصال جایگاه های نمایندگان در پایگاه اطلاعاتی تارنمای شرکت است.

18. حجم فروش شخصی: مجموع قیمت فاکتورهای سفارش گذاری و تسویه شده از دفتر کار مجازی نماینده فروش.

19. حجم فروش گروهی: مجموع قیمت فاکتورهای سفارش گذاری و تسویه شده از دفتر کار مجازی اعضاء تحت حمایت و آموزش نماینده فروش.

20. تسویه: پرداخت الکترونیکی موفق جمع مبلغ قابل پرداخت یک فاکتور از سوی نماینده فروش یا مشتری او به منزله تسویه است.

21. دفتر کار مجازی: فضایی است مختص به هر بازاریاب در تارنمای نیوشانیک که بر اساس آن امکان مشاهده زیرمجموعه ها، فاکتورها و سوابق پورسانت های دریافتی بازاریاب به همراه اسناد مالی مربوط به آن، فراهم می شود.

22. قیمت خرده فروشی: قیمت اعلام شده کالا در تارنمای شرکت که به منزله قیمت مصرف کننده بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است.

23. فروش مؤثر: قیمت خرده فروشی محصول پس از کسر تخفیف 12 درصدی محصولات (سود خرده فروشی).

24. دستورالعمل: منظور مقرراتی است که هیئت مدیره شرکت بنا بر الزامات یا ضروریات به وجود آمده با اکثریت نصف به علاوه یک نفر، تصویب و از تاریخ ابلاغ به بازاریابان از طرق پیش بینی شده، لازم الاجرا می شود.

25. ابزار آموزشی: کلیه ابزار و امکانات فیزیکی تهیه شده از سوی شرکت که به صورت رایگان یا قابل فروش در اختیار نمایندگان فروش قرار داده می شوند.

26. خدمات آموزشی: شامل هر نوع آموزش فردی یا گروهی که در قالب های مختلف از سوی شرکت، حامیان، مربیان و یا مدیران ارشد به صورت رایگان در اختیار نمایندگان فروش قرار می گیرد.

27. سود خرده فروشی: تخفیف 12 درصدی روی قیمت خرده فروشی محصول که در هنگام ثبت فاکتور، در مبلغ قابل پرداخت لحاظ می گردد.
تبصره: این امکان برای نماینده فروش وجود دارد که با ثبت فاکتور بدون ورود به دفتر کاری خود و درج کد ملی خود به عنوان کدملی معرف، سود خرده فروشی را به همراه پورسانت خود در بازه 5 روزه ابتدایی ماه بعد دریافت نماید.

28. پورسانت فروش نسلی: حق العملی است که طبق جزئیات طرح کارآفرینی از حجم فروش گروهی مؤثر نماینده فروش به وی تعلق می گیرد و در بازه 5 روز ابتدایی ماه بعد واریز می گردد.

29. رتبه: برای اینکه یک نماینده فروش بتواند از پورسانت فروش نسلی بهره مند شود لازم است از نظر حجم فروش شخصی مؤثر و حجم فروش گروهی مؤثر، مطابق با شرایط اعلام شده در طرح کارآفرینی، الزاماتی را برآورده کند که به آن شرایط تعیین شده رتبه یا رده گفته می شود.

30. تارنما: پایگاه عملیاتی بر خط شرکت به آدرس www.newshanik.ir است که کلیه مبادلات میان نمایندگان فروش و شرکت از طریق آن صورت می پذیرد. این تارنما پایگاه اطلاع رسانی رسمی شرکت نیز می باشد.

 

 

عضویت

 

1. حداقل سن لازم برای عضویت در نیوشانیک، 18 سال تمام شمسی است.

2. نماینده فروش، فقط به صورت اینترنتی و از طریق تارنمای رسمی شرکت می تواند اقدام به ثبت نام و عضویت نماید.

3. از کلیه متقاضیان هنگام ثبت نام اطلاعات کامل هویتی اخذ خواهد شد.

تبصره - در صورت ثبت اطلاعات هویتی جعلی و نادرست از سوی نماینده فروش، جایگاه مربوطه مسدود خواهد شد.

تبصره - اتباع خارجی فاقد کد ملی باید قبل از ثبت نام به سایت www.tax.gov.ir مراجعه کرده و وارد قسمت "صورت معاملات فصلی" شوند و پس از اخذ کد اتباع خارجی از بخش «استعلام و اخذ کد فراگیر اتباع خارجی»، برای ثبت نام اقدام نمایند.

4. ثبت کد ملی حامی در فرم ثبت نام الزامی است و چنانچه فرد فاقد حامی باشد می تواند با ثبت کد حامی اعلام شده از سوی شرکت به شماره 2166566256، شرکت را به عنوان حامی خود انتخاب کند.

5. در صورتی که نماینده فروش اقدام به لغو عضویت خود و انصراف از فعالیت در شرکت نماید برای عضویت مجدد باید نسخه اصلی درخواست عضویت مجدد خود را به همراه کد ملی حامی جدید به دفتر مرکزی شرکت ارائه نماید.

6. عضویت نماینده فروش با دریافت قرارداد او توسط شرکت رسمیت می یابد. نیوشانیک بر حسب اختیاراتش می تواند درخواست افراد را پذیرفته یا رد نماید. در صورت رد درخواست عضویت از سوی شرکت، نامه ای به همراه دلایل ردّ درخواست به آدرس پست الکترونیکی متقاضی ارسال می شود.

تبصره – فعالیت در شرکت‌ منوط به انعقاد قرارداد کتبی با شرکت است و نماینده فروش بعد از ثبت نام اولیه و دریافت کد واحد باید از طرق اعلام شده از سوی شرکت، نسخه اصلی قرارداد خود را طی مدت حداکثر 14 روز به دفتر مرکزی شرکت تحویل دهد.

7. عضویت در نیوشانیک رایگان است و مستلزم پرداخت وجه یا خرید محصول نیست.

8. هزینه های احتمالی نمایندگان در راستای بازاریابی و جذب مشتریان بر عهده ایشان است و نیوشانیک تعهدی نسبت به پرداخت اینگونه هزینه ها ندارد.

9. با پذیرش فرم ثبت نام متقاضی از سوی نیوشانیک، یک دفتر کار مجازی در تارنمای شرکت به وی اختصاص داده می شود که نماینده فروش می تواند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.newshanik.ir و وارد نمودن شناسه کاربری و گذر واژه اختصاصی خود به آن وارد شود.

 

 

نمایندگان فروش

 

1. نمایندگان فروش بر اساس رتبه کسب شده در آخرین ماه منتهی به فعالیت خود به یازده دسته تقسیم می شوند:

حامی: هر نماینده ای که حداقل یک زیرشاخه داشته باشند. 

حامی ارشد: هر نماینده‌ای که گروه جداشونده‌ای نداشته باشد و حجم فروش جدا نشده او مساوی یا بیشتر از 100,000,000 ریال باشد. 

سرگروه: هر نماینده ای که حجم فروش جدانشده او مساوی یا بیشتر از 500.000.000 ريال باشد.

مربی برنزین: هر نماینده ای که یک سرگروه جداشونده در یکی از شاخه های زیرین خود داشته باشد.

مربی نقره ای: هر نماینده ای که: حداقل دو سرگروه در زیرشاخه‌های مستقیم یا غیرمستقیم خود داشته باشد یا یک سرگروه در زیرشاخه های مستقیم یا غیرمستقیم خود داشته باشد و حجم فروش جدا نشده اش حداقل 20% حجم فروش جدا شده اش باشد. (قانون 80-20) 

مربی طلائی: هر نماینده ای که1. حداقل دو سرگروه در زیرشاخه مستقیم یا غیرمستقیم خود داشته باشد 2. حداقل 6 بار غیرمتوالی یا سه بار متوالی به رتبه مربی نقره ای دست یابد. 
مربی ممتاز
 : 1. هر نماینده ای که حداقل سه سرگروه در زیرشاخه‌های مستقیم یا غیرمستقیم خود داشته باشد 2. حجم فروش کل ( حجم فروش جدا شده + حجم فروش جدانشده) او کمتر از 3,000,0000,000 ریال باشد. 

بنیانگذار: هر نماینده ای که1. دارای حداقل سه شاخه باشد که در هر شاخه حداقل یک سرگروه مستقیم یا غیرمستقیم وجود داشته باشد 2. حجم فروش کل (حجم فروش جداشده+ حجم فروش جدا نشده) او حداقل 3,000,000,000  ریال باشد. 

راهبر (عادی): هر نماینده ای که: 1. حداقل پنج سرگروه در زیرشاخه های مستقیم یا غیرمستقیم خود داشته باشد 2. حجم فروش کل (TSV) او حداقل 10,000,000,000 ریال باشد. 

راهبر ارشد: هر نماینده ای که: 1. حداقل هفت گروه جدا شونده داشته باشد 2. حجم فروش کل ( TSV) او حداقل 14,000,000,000  ریال باشد. 

راهبر ممتاز: هر نماینده ای که1. حداقل دوازده گروه جداشونده داشته باشد 2. حداقل شش بنیاگذار در زیرشاخه‌های خود داشته باشد. 

2. در خصوص برگزاری هر گونه کلاس و یا دوره آموزشی در خارج از محل های مذکور، شرکت هیچگونه مسئولیتی ندارد. بدیهی است با توجه به این موضوع، شرکت مسئولیت هیچ اتفاقی در این زمینه را نخواهد پذیرفت و کلیه تبعات قضایی و انتظامی ناشی از انجام این عمل بر عهده نماینده فروش خاطی است و شرکت با گرفتن تعهد کتبی از وی، از خود رفع مسئولیت خواهد کرد.

3. نیوشانیک صرفاً مسئولیت مطالب آموزشی ارائه شده در تارنمای رسمی خود را می پذیرد و چنانچه نماینده فروشی با ارائه اطلاعات غیرواقعی و یا آموزش نادرست موجبات ضرر و زیان شخص ثالث (اعم از بازاریاب زیرمجموعه، مصرف کننده و ...) را فراهم کند شخصاً مسئول جبران خسارت وارده خواهد بود.

4. نیوشانیک هیچگونه تعهدی از قبیل پرداخت حقوق ثابت، بیمه و ... به مربیان ندارد.
5
عطف به ماده 93 قانون مالیات‌های مستقیم، به کلیه افرادی که صاحب درآمد هستند، مالیات تعلق میگیرد، بنابراین ضروری است کلیه بازارسازان، جهت بررسی مشمولیت در ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد و پرداخت مالیات متعلق به فعالیت تجاری خود به اداره مالیاتی محل سکونت خود مراجعه  و در تاریخ مقرر سالیانه ثبت نام نمایند، زیرا تمامی مسئولیت‌ها در این زمینه به عهده شخص بازاریاب است و شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی را در خصوص مسائل مالیاتی اعضا نمی‌پذیرد. 

 

 

محصولات

 

1. کلیه کالاهای قابل عرضه از سوی نیوشانیک دارای شماره ثبت علامت تجاری، مجوز وزارت بهداشت و درمان، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء هستند.

2. مشخصات فنی کالاها که شامل تصویر، وزن، نوع و قیمت آنها است در بخش فروشگاه تارنمای رسمی شرکت ارائه شده است.

3. کالاهای تولیدی شرکت: آن دسته از کالاها که دارای برند نیوشا است و تولید شده در شرکت نیوشاداریان می باشد.

4. شرکت متعهد می شود که به طور منظم فروشنده مستقیم را در جریان اطلاعات ضروری و تغییرات کمی و کیفی محصولات شرکت قرار دهد.

5. چنانچه نماینده فروش اقدام به فروش کالاها خارج از قیمت اعلام شده نماید، شرکت پس از اخطار کتبی و در صورت تکرار اقدام به حذف جایگاه وی خواهد نمود.

6. فروش محصولات در فروشگاه های ثابت (مکان های ثابت تجاری) ممنوع می باشد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، شخص متخلف برای بار اول به مدت یک ماه و در صورت تکرار، سه ماه تعلیق می گردد.
7. فروش محصولات غیر از کالاهای عرضه شده از سوی نیوشانیک، در پوشش نیوشا ممنوع می باشد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، با فرد خاطی برخورد خواهد شد و عضویت وی به صورت دائمی لغو می گردد. 

 

 

سفارش و تسویه

 

1. قبل از تسویه کامل مبلغ سفارش از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی بانک ملت، تحویل محصولات امکان پذیر نیست.

2. نیوشانیک در مراودات مالی و کالایی مصرف کنندگان و نمایندگان فروش دخالت و قضاوت نمی کند. این امر مانع از طرح دعوا در محاکم صالحه عمومی توسط هر یک از طرفین نمی شود. 

3. چنانچه بازاریابی ظرف مدت یک ماه بدون دلیل موجه (فوت اقوام درجه یک، حوادث غیرمترقبه مانند: زلزله، بیماری و از کارافتادگی بر اثر حادثه) حداقل 1/000/000 ریال سفارش گذاری محصول نداشته باشد، جایگاه وی معلق خواهد شد.

تبصره – نماینده فروش برای فعالسازی مجدد جایگاه خود باید درخواست رسمی خود را پس از امضاء به پست الکترونیکی شرکت ارسال کند.

4. استراتژی‌های فروش که از جانب تیم‌های فروش حامیان نماینده فروش ارائه می‌شود نمی‌بایست منجر به اجبار در خرید و همچنین القای خرید در مبالغ مشخص در هر یک از گروه‌های فروش برای بازاریابان شرکت شود. لذا، در صورت تعیین مبلغ خرید مشخص برای ملحق شدن یک بازاریاب به شرکت، دفتر کاری عاملین تا رسیدگی نهایی مسدود خواهد شد.

5. نماینده فروش تا 24 ساعت کاری بعد از تأیید فاکتور ثبت شده فرصت دارد درخواست انتقال فاکتور خود را به مسئول شعبه تحویل دهد و یا به ایمیل help@newshanik.ir ارسال نماید.

 

 

حمل و ارسال محصولات

 

1. شرکت ظرف مدت 3 الی 10 روز کاری اقدام به تحویل کالا به نماینده فروش یا مصرف کننده ای که نام وی در هنگام ثبت سفارش کالا ثبت شده است خواهد نمود.

2. نماینده فروش فعال در شهرهای دارای شعبه می تواند کالای خود را در شعبه شرکت و یا درب منزل دریافت کند و از این رو در زمان تسویه فاکتور، باید یکی از دو گزینه «تحویل درب منزل» یا «تحویل در شرکت» را انتخاب کند. 

3. هر چند امضاء رسید تحویل کالا توسط نماینده فروش به منزله تأیید صحت و سلامت کالاهای دریافتی توسط اوست، با این وجود در صورت وجود خرابی یا کسری احتمالی کالاها، نماینده فروش می تواند موضوع را از طریق واحد خدمات و پشتیبانی پیگیری نماید.

4. چنانچه کالا قبل از تحویل به نماینده فروش به هر دلیلی معیوب شده باشد شرکت خود را موظف به تعویض آن می داند.

 

 

پورسانت و پاداش

 

1. پورسانت نمایندگان فروش پس از محاسبات پایان ماه، حداکثر تا پایان پنج روز اول کاری ماه بعد، به حساب آنها واریز خواهد شد.

2. کلیه پورسانت های نمایندگان فروش تنها به حساب بانکی که به نام شخص آنها نزد بانک ملت باز گردیده و در فرم ثبت نام درج شده است، قابل واریز می باشد.

تبصره - پورسانت نمایندگان فروش، فقط به حساب بانکی که به نام شخص نماینده است واریز خواهد شد و واریز پورسانت به حساب غیر و یا پرداخت نقدی خارج از شبکه بانکی امکان پذیر نخواهد بود.

3. نیوشانیک هیچ پورسانتی بابت عضوگیری به نمایندگان فروش نمی پردازد و پورسانت و پاداش فقط بابت فروش محصولات این شرکت پرداخت می شود.

4. مبنای محاسبه پورسانت ها فروش مؤثر (مجموع قیمت اقلام مندرج در فاکتور پس از اعمال تخفیف 12 درصدی (سود خرده فروشی)، بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده و هزینه ارسال) است.

5. نیوشانیک حق دارد بدهی های احتمالی نماینده فروش به شرکت را از پورسانت وی کسر نماید.

6. نیوشانیک در اعمال کسورات قانونی از جمله مالیات، عوارض، حق بیمه و ... تابع قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و در صورت لزوم فوراً نسبت به اعمال آن در طرح کارآفرینی خود اقدام خواهد نمود. 

7. صاحب شماره حساب ثبت شده از سوی نماینده فروش در فرم ثبت نام و فرم قرارداد باید با نام صاحب جایگاه یکسان باشد.

8. چنانچه پورسانت نماینده در موعد اعلام شده فوق پرداخت نگردد، وی باید با ارسال پرینت بانکی از طریق ایمیل help@newshanik.ir به واحد خدمات و پشتیبانی شرکت موضوع را پیگیری نموده و در صورت صحت موضوع پورسانت خود را همزمان با پورسانت ماه بعدش دریافت نماید.

9. چنانچه نماینده فروشی در مورد مبلغ پورسانت دریافتی خود شبهه یا تردیدی داشت می تواند درخواست خود را به صورت مکتوب و همراه با امضاء و اثر انگشت خود و ذکر توضیحات کامل موضوع به آدرس help@newshanik.ir ایمیل نماید و چنانچه موضوع مطرحه صحت داشت مابه التفاوت مبلغ پورسانت به حساب وی واریز می گردد.

 

 

تبلیغات

 

1. تبلیغات در خصوص معرفی برند تجاری نیوشانیک و کالاهای تحت توزیع در انحصار شرکت بوده و نیوشانیک با سیاست­ های خود در این زمینه فعالیت می ­نماید.

تبصره - برای هر نوع تبلیغات غیرکلامی اعم از ابزارهای تبلیغاتی نظیر اینترنت، پیام کوتاه و امثالهم اخذ اجازه نامه کتبی از نیوشانیک الزامی است و پس از اعطای چنین اجازه ای، لوگوها و علایم تجاری باید دقیقاً به شکلی که در دستورالعمل های شرکت ذکر شده مورد استفاده قرار گیرد. 

2. در تبلیغات نباید افراد به صورت اشتباهی راهنمایی شوند. ارائه اطلاعات به صورت تحریف شده و غیرواقعی ممنوع است.

3. کلیه لوازم و تجهیزات تبلیغاتی که با هدف معرفی کار استفاده می‌شود فقط توسط شرکت تولید می گردد، لذا نمایندگان می‌توانند در صورت تمایل این ابزار را از شرکت تهیه نمایند.

4. نسخه آماده چاپ کارت ویزیت نمایندگان فروش در دفتر کاری آنها بارگذاری شده است.

5. نمایندگان فروش مجاز به درج نشانی، شماره تلفن های تماس و رایانامه دفاتر نیوشانیک یا شرکت های وابسته به آن بر روی کارت ویزیت خود نیستند.

6. نمایندگان فروش به هیچ عنوان حق ساخت و استفاده از هر گونه مُهری که نام و لوگوی شرکت یا شماره تلفن یا آدرس یکی از دفاتر شرکت در آن باشد را ندارند.

7. استفاده از هرزنامه ها (ارسال ایمیل به کسانی که مایل به دریافتش نیستند) و سیستم های خودکار شماره گیری تلفن ممنوع است. تخلف از این ماده، تخلف از قوانین و مقررات به شمار آمده و منجر به حکم تعلیق یا لغو فوری عضویت شخص متخلف می شود.
8. هر گونه تبلیغ برای جذب بازاریاب از هر طریقی از جمله سایت های تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی و ... ممنوع می باشد. 

9. نمایندگان فروش در تبلیغات خود فقط باید یکی از عناوین زیر را استفاده نماید و استفاده از هر عنوان دیگری غیرمجاز است:

الف) بازاریاب

ب) نماینده مستقل فروش

ج) مشاور فروش

10. مربیان فروش در تبلیغات خود فقط باید یکی از عناوین زیر را استفاده نماید و استفاده از هر عنوان دیگری غیرمجاز است:

الف) کارآفرین

ب) مدیر فروش

ج) شبکه ساز

11. نمایندگان فروش بدون دریافت موافقت قبلی و مجوز کتبی شرکت، مجاز به انجام مصاحبه با رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و مجلات یا برگزاری همایش عمومی جهت تبلیغ شرکت، محصولات و خدمات آن نیستند. تمامی درخواست های مرتبط با رسانه ها باید جهت هماهنگی به شرکت ارائه گردد.

12. در کلیه نمایشگاه ها، بازارچه ها، پایگاه های موقت و سایر اشکال فروش نمایشگاهی که قابلیت برپائی غرفه فروش - چه به صورت دائم، چه به صورت موقت - در آنها وجود دارد، تنها یک گروه حق ایجاد پایگاه در محل واحد را دارد.

13. در مواردی که شکایتی مبنی بر تداخل بازار فروش یا تبلیغات به دبیرخانه شورا واصل گردد، دبیر شورا موظف است با هماهنگی اعضاء، نماینده ای بی طرف برای ملاحظه مستندات و احیاناً بررسی میدانی تعیین نماید.

14. در موارد اختلاف، نماینده شورا موظف است بر اساس اولویت های زیر اقدام به جمع آوری مستندات و صدور رأی نهایی نماید:

1. تقدم زمانی عقد قرارداد

2. تقدم زمانی برپائی غرفه

3. تقدم زمانی  دریافت معرفی نامه از سوی شرکت

4. سایر شواهد و ادله معتبر

15. تشخیص مصادیق تداخل بازار بر عهده نماینده منصوب شورا است. نظر کارشناسی نماینده شورا قطعی و غیرقابل تجدید نظرخواهی است.

16. چنانچه فرد یا افرادی از رأی صادره توسط نماینده شورا تمکین نکنند، شرکت موظف است در مرحله اول از طریق اخطار کتبی و در مرحله دوم از طریق تعلیق موقت جایگاه کاری، از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل بیاورد.

 

 

مرجوعی محصولات

 

1. نماینده فروش مجاز به رد درخواست مرجوعی کالا از سوی مصرف کننده نهایی نمی باشد و تصمیم گیری در این رابطه فقط بر عهده مصرف کننده است و شرکت با رعایت موارد ذیل خود را ملزم به پذیرش مرجوعی کالا می نماید.

الف) بیش از یک سال از تاریخ فاکتور مربوط به کالای مرجوع شده نگذشته باشد.

ب) کالا به شکل سالم و مصرف نشده باشد. به نحوی که امکان فروش مجدد آن توسط شرکت وجود داشته باشد.

تبصره - مرجوعی کالاهایی که تاریخ مصرف مندرج روی بسته آنها منقضی شده است از سوی شرکت مورد پذیرش نخواهد بود.

3. تنها نماینده فروش می تواند درخواست مرجوعی کالاهای خریداری شده را به شرکت اعلام کند که مراحل آن در ذیل آمده است:

الف) نماینده درخواست مرجوعی کالا را از طریق دفتر کار خود به صورت بر خط ثبت نماید.

ب) کالای مرجوع شده را به انبار یا یکی از دفاتر شرکت تحویل دهد.

تبصره - ارجاع کالا به انبار یا یکی از دفاتر نیوشانیک به عهده مرجوع کننده خواهد بود. این امر از طریق مراجعه حضوری مرجوع کننده به انبار یا یکی از دفاتر شرکت و یا از طریق پست یا پیک امکان پذیر است و کلیه هزینه های ناشی از ارجاع به عهده مرجوع کننده است.

4. چنانچه کالای مرجوع شده فاقد شرایط لازم برای پذیرش از سوی شرکت باشد فرآیند مرجوعی متوقف شده و هزینه های بازپس گیری کالای مرجوع شده از انبار شرکت بر عهده نماینده فروش است.

5. طبق ماده 31 دستورالعمل تأسیس و نحوه فعالیت و نظارت بر شرکت های بازاریابی شبکه ای، چنانچه نماینده فروشی کالاهای خود را تا قبل از بیست و پنجم ماه به شرکت مرجوع کند 10 درصد از قیمت مصرف کننده کالای مرجوع شده کسر می گردد و مابقی به نماینده فروش بازگردانده می شود. چنانچه برگشت کالا بعد از 25 ام ماه اتفاق بیفتد، علاوه بر کسر 10 درصد، پورسانت پرداخت شده در طرح کارآفرینی نیز از مبلغ بازگردانده شده به نماینده فروش کسر می گردد.

6. نحوه بازپس گیری محصولات (بند ط ماده 9 آیین نامه اجرایی تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی): در صورت فسخ قرارداد بازاریاب، بازپس گرفتن محصولات فروخته شده (حداکثر طی 12 ماه منتهی به تاریخ فسخ قرارداد) که قابل فروش مجدد است و استرداد مبلغ دریافتی کالای مرجوعی منهای هزینه ارسال و باز پس فرستادن کالا و سود خرده فروشی تعلق گرفته شده به بازاریاب از قیمت برای مصرف کننده و مالیات غیرقابل استرداد.

تبصره - شرکت بازاریابی شبکه ای می تواند کمیسیون پرداخت شده در ازای فروش کالای مرجوعی را از کمیسیون بعدی بازاریابان سطوح بالاتر کسر نماید.

7. حق انصراف کالا و خدمات (آیین نامه اجرایی مواد 38 و 42 قانون تجارت الکترونیکی): بر اساس ماده 38، شروع اعمال حق انصراف به ترتيب زير خواهد بود:

الف) در صورت فروش كالا، از تاريخ تسليم كالا به مصرف كننده و در صورت فروش خدمات، از روز انعقاد.

ب) در هر حال آغاز اعمال حق انصراف مصرف كننده پس از ارائه اطلاعاتي خواهد بود كه تامين كننده طبق مواد (33) و (34) اين قانون موظف به ارائه آن است.

ج) به محض استفاده مصرف كننده از حق انصراف، تامين كننده مكلف است بدون مطالبه هيچ گونه وجهی عين مبلغ دريافتی را در اسرع وقت به مصرف كننده مسترد نمايد.

د) حق انصراف مصرف كننده در مواردی كه شرايط خاصي بر نوع كالا و خدمات حاكم است اجرا نخواهد شد. موارد آن به موجب آيين نامه ای است كه در ماده (79) اين قانون خواهد آمد.

بر اساس ماده 42، حمايت های اين فصل در موارد زير اجرا نخواهد شد:

الف) خدمات مالي كه فهرست آن به موجب آيين نامه ای است كه در ماده (79) اين قانون خواهد آمد.

ب) معاملات راجع به فروش اموال غيرمنقول و يا حقوق مالكيت ناشی از اموال غيرمنقول به جز اجاره.

ج) خريد از ماشين های فروش مستقيم كالا و خدمات.

د) معاملاتی که با استفاده از تلفن عمومی (همگانی) انجام می شود.

ه) معاملات راجع به حراجی ها.

 

انصراف، حذف و انتقال جایگاه

 

1. نماینده فروش می ­تواند در هر زمان از عضویت و فعالیت انصراف دهد و در این حالت شرکت با پرداخت کلیه پورسانت­ های متعلقه، جایگاه وی را غیرفعال خواهد کرد. برای این کار می­ تواند با ورود به بخش "لغو فعالیت بازاریابی" در دفتر کاری مجازی خود و پر کردن فرم مربوطه به صورت بر خط، درخواست انصراف خود را ثبت نماید.

تبصره - اگر مدت همکاری نماینده فروش و شرکت کمتر از 60 روز کاری ‌باشد، در همان لحظه رابطه قراردادی نماینده با شرکت قطع و می‌تواند با ثبت­ نام در شرکت دیگری به فعالیت در آن شرکت بپردازد.

تبصره - اگر مدت همکاری با شرکت بیش از 60 روز باشد، رابطه قراردادی نماینده فروش به مدت 15 روز کاری لغو نمی‌شود بدین معنی که جایگاه نماینده فروش در شرکت باقی می‌ماند و در شرکت دیگری نیز نمی‌تواند ثبت نام کند. اما بعد از این 15 روز در صورتی که نماینده فروش کماکان قصد خروج و فسخ رابطه با شرکت را داشته باشد از شرکت خارج می‌شود و می‌تواند در هر شرکت دیگری ثبت نام کرده و فعالیت نماید.

2. مسئولیت حفظ نام کاربری و پسورد شخصی جایگاه نماینده فروش بر عهده شخص وی است و چنانچه در این زمینه اهمال نماید و منجر به افشاء آن گردد، مسئولیت هر گونه انصراف و خروج از جایگاه بر عهده نماینده فروش خواهد بود.

3. چنانچه نماینده فروش پس از انصراف، قصد همکاری مجدد با شرکت را داشته باشد و در 15 روز کاری بعد از انصراف او باشد، می‌تواند مجدداً از طریق ورود به دفتر کاری و انتخاب گزینه لغو انصراف بدون انجام ثبت نام مجدد، به ادامه همکاری با شرکت بپردازد. اما اگر بعد از گذشت این 15 روز قصد ادامه همکاری مجدد داشته باشد، باید دوباره در شرکت ثبت نام و کد واحد خود را بازیابی نماید. برای این کار با توجه به شرایطی که دارد می بایست مراحل ذیل را طی کند:

در صورتی که کمتر از 6 ماه از انصراف نماینده فروش گذشته باشد، در جایگاه سابق خود قرار خواهد گرفت و فقط کافی است فعال سازی مجدد جایگاه توسط شرکت صورت پذیرد. برای این کار لازم است نماینده فروش فرم "درخواست تغییر مشخصات بازاریاب" را از بخش دانلود تارنمای شرکت پرینت گرفته و پس از تکمیل فرم، امضا و اثر انگشت، آن را اسکن کرده و به آدرس الکترونیکی help@newshanik.ir ارسال نماید.

تبصره - کدملی حامی حتماً باید در فرم فوق قید شود.

4. ثبت یک جایگاه به نام دو یا چند نفر به عنوان شریک امکان پذیر نمی باشد.

5. جنانچه نماینده فروش فعال در شرکت، با استفاده از مشخصات فرد دیگر یا هر نوع مشخصات مجعول اقدام به ثبت نام و ثبت جایگاه دیگری نماید و این امر به شرکت اثبات گردد، ضمن اخذ اخطار کتبی و اعلام موضوع به کمیته محترم نظارت، جایگاه جدید غیرفعال می گردد.

6. فروش و یا انتقال یک جایگاه یا منافع حاصل از آن به شخص دیگر چه به صورت قطعی، چه به صورت موقت ممنوع است و در صورت انجام این کار به صورت پنهانی، شرکت اقدام به حذف جایگاه مذکور خواهد نمود.

تبصره - انتقال جایگاه به اقوام نسبی درجه اول شامل (فرزند، پدر، مادر، خواهر، برادر) و یا همسر با لحاظ ملزومات قانونی مجاز است. متقاضیان این انتقال می بایست درخواست رسمی و کتبی خود را به شرکت ارائه نمایند و پس از موافقت شرکت، جایگاه منتقل خواهد گردید.

7. با توجه به تعریف یک "کد واحد بازاریابی" توسط کمیته محترم نظارت بر بازاریابی شبکه ای برای کد ملی صاحب جایگاه، امکان تغییر نام جایگاه و در نتیجه تغییر کد ملی وجود ندارد.

تبصره - چنانچه نماینده فروش در زمان ثبت نام سهواً "نام و نام خانوادگی/شماره حساب" خود را اشتباه وارد کرده باشد می بایست جهت اصلاح نام و نام خانوادگی/شماره حساب، فرم "درخواست تغییر مشخصات بازاریاب" در بخش دانلود را دریافت نموده و بعد از تکمیل فرم، امضا و اثر انگشت، آن را اسکن کرده و از آدرس الکترونیکی مندرج در دفتر کاری خود به آدرس الکترونیکی help@newshanik.ir ارسال نماید. لازم به ذکر است که شماره حساب حتماً باید به نام صاحب جایگاه باشد.

8. در صورت حذف یک جایگاه، نمایندگان فروش زیرمجموعه آن جایگاه مستقیماً به نماینده فروش بالاسری جایگاه حذف شده متصل خواهند شد.

9. یک عضو حق دارد شخصی را به عنوان وارث خود به شرکت معرفی کند و نیز می تواند در زمان حیات خویش وارثش را با ارائه درخواست کتبی به شرکت تغییر دهد.

تبصره – یک عضو تنها می تواند بستگان نسبی و سببی درجه 1 خود را به عنوان وارث معرفی نماید.

تبصره – نیوشانیک انتقال جایگاه و منافع حاصل از آن را به وارث تا زمانی که وی گواهی فوت شخص متوفی را به همراه فرم درخواست عضویت جدید که تکمیل شده برای آن ارسال نکند، به رسمیت نمی شناسد و نمی پذیرد.

تبصره - پس از دریافت گواهی فوت و فرم ثبت نام توسط شرکت، وارث می تواند جایگاه شخص سابق و کلیه منافع منتج از آن را دریافت کند و وی متعهد به رعایت شرایط قرارداد و قوانین و مقررات بوده و موظف به انجام وظایف عضو سابق است.

10. در صورتی که شخص وارثی در زمان حیات خویش تعیین نکند، عضویت به محض فوت وی لغو می شود.


 

رسیدگی به نارضایتی

 

1. سیستم ثبت نارضایتی از شرکت‌های دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای به منظور برطرف شدن نارضایتی‌های مطرح شده توسط هر یک از بازاریابان، مشتریان و نماینده شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

تبصره - ثبت نارضایتی و پیگیری از این طریق، هیچ گونه منعی جهت پیگیری نارضایتی ها در مراجع قضایی ایجاد نخواهد کرد.

2. هر یک از فعالان در حوزه فروش مستقیم چندسطحی جهت درج نارضایتی در ابتدا می‌بایست مشکل خود را از طریق تارنمای رسمی شرکت که مرتبط با موضوع نارضایتی است مطرح کنند و کد رهگیری حل اختلاف درونی آن شرکت را دریافت نمایند تا نماینده آن شرکت (مدیر ناظر) طبق برنامه زمانبندی مشخص رسیدگی و مورد را حل و فصل نماید.

3. در صورتی که به هر علتی رضایت برای فرد ناراضی جلب نشد، وی می‌تواند با استفاده از کد رهگیری مربوطه موضوع را در کمیته بیرونی رسیدگی کننده به نارضایتی، پیگیری نماید. تمامی کاربران توجه داشته باشند، جهت پیگیری نارضایتی در کمیته بیرونی تارنمای بازاریابی شبکه‌ای باید کد 14 رقمی رهگیری را از تارنمای رسمی شرکت مربوطه دریافت کرده باشند و در قسمت رسیدگی به نارضایتی (کمیته بیرونی) وارد نمایند در غیر این صورت امکان درج نارضایتی نخواهد بود.

تبصره - مشتریان و نمایندگان فروش در ابتدا باید نارضایتی خود را در برنامه حل اختلاف درونی شرکت مطرح کرده و در صورت عدم پذیرش نتیجه، می‌توانند نارضایتی خود را در برنامه حل اختلاف «بیرونی»، در سایت http://www.networkmarketing.moc.gov.ir مطرح کنند.

4. موارد اشاره شده در ذیل در برنامه حل اختلاف درونی، در شرکت‌های فروش مستقیم چندسطحی بررسی می شود:

الف) اعلام نارضایتی نماینده فروش از شرکت؛

ب) اعلام نارضایتی شرکت از شرکت؛

ج) اعلام نارضایتی مشتری از شرکت؛

د) اعلام نارضایتی نماینده فروش از نماینده فروش همان شرکت؛

ه) اعلام نارضایتی مشتری از نماینده فروش.

تبصره - در سه حالت اول که یک طرف نارضایتی، شرکت قرار دارد، در صورت عدم رضایت از نتیجه حاصله (بعد از طرح مشکل در داخل شرکت و اخذ کد حل اختلاف درونی شرکت)، طرفین می توانند نارضایتی خود را در کمیته بیرونی مطرح کنند.

تبصره – نارضایتی هایی که در 2 حالت دیگر (اعلام نارضایتی نماینده فروش از نماینده فروش همان شرکت و اعلام نارضایتی مشتری از نماینده فروش) تنها باید در کمیته درونی شرکت مطرح شود.

5. برنامه حل اختلاف درونی باید خصوصیات زیر را در بر داشته باشد:

الف) منصفانه و دارای عملکرد سریع

ب) هدفمند و شفاف

ج) دسترسی آسان

د) رایگان

6. در صورتی که یک نماینده فروش یا مشتری نارضایتی خود را از طریق مراجع قانونی و خارج از برنامه حل اختلاف درونی شرکت مطرح کرده است، شرکت نباید نارضایتی را در برنامه حل اختلاف خود بررسی کند و همچنین نماینده فروش و مشتری را باید از این امر مطلع سازد.

تبصره - در صورتی شرکت می‌تواند نارضایتی را در برنامه حل اختلاف درونی خود مورد بررسی قرار دهد که نماینده فروش یا مشتری از ادامه روند رسیدگی به نارضایتی در مراجع قانونی دیگر با رضایت خود خودداری کند.

7. بعد از ارسال نارضایتی از سوی نماینده فروش یا مشتری به بخش حل اختلاف درونی شرکت، مدیر ناظر ظرف مدت 3 روز کاری اطلاعات را برای طرف دیگر ارسال می‌کند. خوانده موظف است، حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری اطلاعات درخواستی را برای مدیر ناظر شرکت ارسال کند. در صورت عدم دریافت پاسخ در این مدت مدیر ناظر نتیجه را به نفع شخص ناراضی اعلام خواهد کرد. در صورت ارسال اطلاعات و توضیحات لازم از سوی خوانده، مدیر ناظر حداکثر در مدت 10 روز کاری نتیجه را اعلام خواهد می کند.

 

 

امنیت، سلامت کاری و قواعد عمومی

 

1. شرکت در طول زمان قرارداد (عضویت) امکان دارد اطلاعاتی شامل گزارشات زیرمجموعه ها، فهرست مشتریان، گزارشات کاری و سایر اطلاعات تجاری مربوطه را در اختیار نماینده فروش قرار دهد. چنین اطلاعاتی - چه به شکل الکترونیکی و چه کتبی - اطلاعات محرمانه محسوب می شوند و فقط جهت آگاهی بازاریاب از امور مرتبط با عضویتش به وی ارائه می گردد.

تبصره – نمایندگان فروش تنها مجاز به استفاده از این اطلاعات جهت بهبود برنامه ریزی، فروش، خدمات و آموزش طی روند کاری خویش بوده و ملزم به حفظ و نگهداری چنین اطلاعاتی هستند. نمایندگان فروش نباید این اطلاعات را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهند و همچنین نباید اینگونه اطلاعات را مستقیم یا غیرمستقیم برای فعالیت های غیرکاری خویش مورد استفاده قرار دهند و پس از لغو عضویت نیز به هیچ عنوان اجازه بهره برداری از اطلاعات مذکور را ندارند.

تبصره – به موجب این مقررات مسئولیت های حقوقی و کیفری ناشی از سوء استفاده از اطلاعات ارائه شده به نماینده فروش مستقیماً، متوجه شخص وی خواهد بود. در صورت هر گونه سوء استفاده یا انتقال و افشای این اطلاعات از سوی نماینده فروش، وی موظف به پاسخگویی در مراجع قانونی خواهد بود.

2. کلیه اطلاعات کاری نیوشانیک با کارگزاران، واسطه ها، نمایندگان فروش و تأمین کنندگان خود محرمانه است. در دسترس قراردادن این گونه اطلاعات در حیطه اختیارات شرکت است. لذا، هر گونه تلاش اعضا جهت دسترسی به این اطلاعات به طور مستقیم یا غیرمستقیم ممنوع بوده و با افراد خاطی برابر دستورالعمل های داخلی برخورد خواهد شد.

3. نماینده فروش موظف به رعایت اصول احتیاطی در راستای حفظ گذرواژه ورود به دفتر کار مجازی خویش است و نیوشانیک در رابطه با نفوذ افراد دیگر به دفتر کار مجازی بازاریاب هیچ مسئولیتی ندارد.

تبصره – در صورت هر گونه اقدام از طریق شناسه کاربری نماینده فروش، برای هک کردن و یا ایجاد اخلال در سیستم های شرکت، شناسه نماینده برای همیشه مسدود خواهد شد و جبران کلیه خسارات وارده به شرکت به عهده وی می باشد.

4. روابط مالی یا کاری میان نمایندگان فروش و مصرف کنندگان آنها روابطی است شخصی و نیوشانیک، به موجب این مقررات نسبت به کلیه تبعات و آثار حاصله این روابط، از خود سلب مسئولیت می نماید.

5. نماینده فروش حق انعقاد قرارداد به نیابت یا نمایندگی از شرکت نیوشانیک با اشخاص حقیقی یا حقوقی ندارد و مجاز نیست خود را به عنوان کارگزار یا کارمند شرکت معرفی کند.

6. هر گونه دخالت نماینده فروش در امور مربوط به نماینده فروش خارج از زیرمجموعه خود اعم از آموزش، راهنمایی، انجام هماهنگی و ... ممنوع است.

7. نماینده فروش باید هنگام معرفی تجارت و جذب نمایندگان فروش جدید به آنها تأکید کند که این یک فرصت شغلی در راستای راه اندازی یک تجارت مستقل است و رابطه استخدامی میان فرد دعوت شده و شرکت ایجاد نمی کند.

8. اخذ وجه نقد یا هر نوع مال غیرنقدی توسط هر یک از نمایندگان فروش جهت معرفی شرکت به اشخاص و نمایندگان زیرمجموعه به منظور قرار گرفتن در جایگاه خاصی از طرح کارآفرینی شرکت، ممنوع می باشد.

9. نماینده فروش حق بکارگیری افراد زیرمجموعه خود به منظور انجام امور شخصی و یا اموری که خارج از محدوده این کسب و کار محسوب می گردد را ندارد.

10. نماینده فروش موظف است ضمن مطالعه این قوانین و مقررات، با مراجعه به تارنمای رسمی وزارت محترم صنعت،معدن و تجارت به آدرسwww.networkmarketing.moc.gov.ir از مقررات و شرایط عمومی بازاریابی شبکه ای در جمهوری اسلامی ایران آگاه گردد. پس از آغاز فعالیت نماینده فروش، هیچ ادعا و مطالبه ای که ناشی از جهل به قوانین باشد، برای شرکت مسموع و قابل پذیرش نمی باشد.

11. نیوشانیک با هماهنگی کمیته نظارت، حق اصلاح یا تغییر در قوانین و مقررات، قیمت ها و شیوه ارائه کالاها و طرح کارآفرینی را در هر زمان که مناسب و لازم بداند برای خود محفوظ می دارد و این اصلاحات، به محض تصویب از سوی کمیته نظارت، بر روی تارنمای شرکت قابل اجراست.

12. در خط مشی نیوشانیک هیچ قلمرو یا امتیاز انحصاری برای بازاریابی و فروش تعریف نشده است و نماینده فروش می تواند در هر نقطه از کشور اقدام به فروش شخصی و یا جذب نماینده فروش نماید و هیچ نماینده فروشی اختیار اهدا، فروش، واگذاری یا انتقال چنین امتیاز انحصاری را به دیگران ندارد و به عبارتی هر نماینده فروشی آزاد است که تجارت خود را در هر منطقه ای از کشور برابر مقررات راه اندازی نماید.

13. در صورت عدم رعایت هر یک از قوانین و مقررات نیوشانیک و سایر الزامات مربوطه، تصمیمات قانونی شرکت با توجه به نوع و دفعات تکرار آن از سوی نماینده فروش، به شرح ذیل اعمال می گردد:

الف) اخطار کتبی مرتبه اول که از طریق آدرس الکترونیکی نماینده فروش به وی ابلاغ می شود.

ب) اخطار کتبی مرتبه دوم به صورت حضوری با اخذ تعهد از نماینده فروش.

ج) لغو دائم جایگاه نماینده فروش و مسدود نمودن شناسه کاربری وی.

تبصره – شرکت مجاز است در برخورد با برخی تخلفات که در این مقررات معین گردیده بدون رعایت مفاد بندهای (الف) و (ب) نسبت به لغو عضویت نماینده فروش و غیرفعالسازی جایگاه وی اقدام نماید. در این خصوص، شرکت ضمن ابلاغ دلایل امر به نماینده فروش موضوع را جهت آگاهی به کمیته نظارت نیز اعلام می نماید.

14. نماینده فروش موظف به حسن استفاده از امکانات و ابزار شرکت و ملزم به بازتحویل سالم آن به شرکت است؛ و چنانچه در نگهداری اموال تحویل شده به وی قصور نماید، شرکت برای جبران ضرر وارده مجاز به برداشت از پورسانت و پاداش بازاریاب است.

15. تمامی اسناد و منابع چاپ شده، ویدئوها، عکس ها، طرح ها و شعارهای نیوشانیک تحت حمایت قانون کپی رایت هستند و نباید به هیچ شکلی بدون مجوز کتبی قبلی نیوشانیک به صورت کامل یا قسمتی از آن بازسازی و استفاده شود.

16. محتوای وب سایت نیوشانیک مثل متن، گرافیک، عکس، طرح و برنامه تحت حمایت قانون کپی رایت هستند و نباید بدون مجوز کتبی قبلی نیوشانیک برای هیچ گونه اهداف تجاری و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

17. مشاوران فروش باید همه قوانین، مقررات و موازین عضویت شان را رعایت کنند و نباید مبادرت به فعالیت هایی کنند که ممکن است منجر به بدنامی آنها و یا نیوشانیک شود.

18. نماینده فروش نیوشانیک نباید محصول یا خدمات هیچ شرکت فروش مستقیم یا غیرمستقیم دیگری را بدون مجوز کتبی نیوشانیک عرضه یا تبلیغ کند. در صورت مبادرت به چنین عملی شرکت نیوشانیک حق لغو یکطرفه و بدون اخطار قبلی این قرارداد را برای خود محفوظ نگه می دارد.

19. هر یک از طرفین می توانند در شصت روز اول پس از امضای قرارداد آن را فسخ نمایند. پس از انقضای این مدت می بایست پانزده روز قبل از فسخ قرارداد این موضوع به صورت کتبی به طرف دیگر اطلاع رسانی شود.

20. کلیه اعضا هنگام حضور در محل شعب شرکت موظف به رعایت موازین اخلاقی و شئونات اسلامی هستند.
21. فعالیت نماینده فروش در شرکت های متفرقه و غیرقانونی ممنوع می باشد. در صورت احراز عضویت نماینده فروش در این شرکت ها، عضویت فرد بدون اخطار قبلی به صورت دائمی لغو خواهد شد.

22. نیوشانیک این حق را برای خود محفوظ می دارد که این قوانین و مقررات را با حق اعمال فوری آن تغییر دهد.

 

 

قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی تبصره ماده 87 آن را مطالعه کنید.