جزئیات ثبت سفارش بین المللی

شنبه 17 شهريور 1397 / 5 نظر
#

 

 

با انعقاد قرارداد نیوشا با پست جمهوری اسلامی ایران، از سال گذشته این امکان برای نمایندگان فروش فراهم شد که محصولات نیوشا را به سراسر دنیا ارسال نمایند. بدین منظور، نکات ذیل را مد نظر قرار دهید:

 

 

 

 

پیش از ثبت سفارش

 

 

 

1. اطلاع از هزینه ارسال

 

هزینه ارسال به خارج از کشور به سه گروه زیر تقسیم می شود:

 

 

گروه اول

هزینه ارسال برحسب وزن بسته (ریال)

تا 1 کیلوگرم

تا 2 کیلوگرم

تا 3 کیلوگرم

تا 4 کیلوگرم

تا 5 کیلوگرم

تا 6 کیلوگرم

تا 7 کیلوگرم

تا 8 کیلوگرم

تا 9 کیلوگرم

تا 10 کیلوگرم

760,000

920,000

1,410,000

1,660,000

1,910,000

2,160,000

2,410,000

2,650,000

2,900,000

3,150,000

کشورهایی که در گروه اول قرار می گیرند ( به ترتیب حروف الفبا)

اردن

ازبکستان

استونی

اسلواکی

اسلوونی

افغانستان

الجزایر

امارات

اوگاندا

آذربایجان

آلبانی

بحرین

بلاروس

بلغارستان

بنگلادش

بوسنی

پاکستان

تانزانیا

ترکیه

چک

سریلانکا

سوریه

عراق

عربستان

عمان

قطر

کرواسی

کویت

گرجستان

لبنان

 

 

 

 

 

گروه دوم

هزینه ارسال برحسب وزن بسته (ریال)

تا 1 کیلوگرم

تا 2 کیلوگرم

تا 3 کیلوگرم

تا 4 کیلوگرم

تا 5 کیلوگرم

تا 6 کیلوگرم

تا 7 کیلوگرم

تا 8 کیلوگرم

تا 9 کیلوگرم

تا 10 کیلوگرم

840,000

1,030,000

1,980,000

2,340,000

2,700,000

3,050,000

3,410,000

3,760,000

4,120,000

4,480,000

 

کشورهایی که در گروه دوم قرار می گیرند (به ترتیب حروف الفبا)

اتریش

اتیوپی

اسپانیا

اوکراین

اندونزی

انگلستان

ایتالیا

ایرلند شمالی

آلمان

بلژیک

پرتغال

تاجیکستان

تایلند

تونس

چین

دانمارک

روسیه

رومانی

ساحل عاج

سنگاپور

سنگال

سودان

سوئد

سوئیس

صربستان

فرانسه

فنلاند

فیلیپین

قبرس

قرقیزستان

قزاقستان

کامبوج

کره جنوبی

کنگو

کومور

لتونی

لیبی

ماداگاسکار

مالت

مالدیو

مالزی

مجارستان

مراکش

موریس

نروژ

هلند

هنگ کنگ

ویتنام

یونان

ایسلند

 

 

 

 

 

گروه سوم

هزینه ارسال برحسب وزن بسته (ریال)

تا 1 کیلوگرم

تا 2 کیلوگرم

تا 3 کیلوگرم

تا 4 کیلوگرم

تا 5 کیلوگرم

تا 6 کیلوگرم

تا 7 کیلوگرم

تا 8 کیلوگرم

تا 9 کیلوگرم

تا 10 کیلوگرم

1,170,000

1,280,000

2,630,000

3,110,000

3,590,000

4,070,000

4,540,000

5,020,000

5,500,000

5,980,000

کشورهایی که در گروه سوم قرار می گیرند(به ترتیب حروف الفبا)

اروگوئه

استرالیا

اکوادور

آرژانتین

آفریقای جنوبی

آمریکا

برزیل

بوتسوانا

بوکینافاسو

پرو

تایوان

دومنیکن

زیمباوه

ژاپن

شیلی

غنا

کاستاریکا

کانادا

کلمبیا

کنیا

کوبا

مکزیک

نیجر

نیجریه

نیوزیلند

ونزوئلا

-

 

 

 

 

2. زمان حدودی تحویل سفارش در مقصد:

 

 

کشور

زمان

اروپا

1 الی 2 هفته

کشورهای حوزه خلیج فارس

افغانستان

امریکا و کانادا

2 الی 4 هفته

استرالیا

چین، ژاپن، مالزی، سنگاپور

کشورهای آسیای میانه

* در صورت نیاز به صدور قبض انبار گمرک در مقصد، این پروسه طولانی تر خواهد بود.

 

 

 

توجه داشته باشید که 3 روز بعد از زمان ارسال، برای گرفتن کد رهگیری به روش زیر اقدام نمایید:

- در صفحه اصلی سایت نیوشانیک، منوی پیگیری سفارش، شماره فاکتور خود را وارد نمایید و دکمه «مشاهده وضعیت» را بزنید.

 

- در صورتی که سفارش شما ارسال شده باشد، کد رهگیری را مشاهده می کنید.

 

- بعد از دریافت کد رهگیری، جهت مشاهده وضعیت سفارش خود، کد را در سایت سامانه رهگیری ‏مرسولات پستی به نشانی ‏ newtracking.post.ir‏وارد نمایید.

در این سایت، می توانید جزئیات کامل ارسال سفارش خود را پیگیری نمایید و به محض رسیدن ‏به کشور مقصد، برای دریافت آن اقدام کنید.

مثال: CA102052808IR این سفارش مربوط به کشور آمریکا است که در تاریخ 7/5/97 ارسال شده و 19/5/97 تحویل مشتری داده شده است.

 

 

 

 

 

هنگام ثبت سفارش

 

 

 

مرحله اول: هنگام ثبت سفارش، ابتدا گزینه «تحویل در شرکت» و سپس گزینه «ارسال به خارج از کشور» را انتخاب نمایید.

 

مرحله دوم: از لیست کشورهای ارائه شده، نام کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

 


 

مرحله سوم: اطلاعات مورد نظر شامل آدرس، کدپستی، نام و تلفن گیرنده را به طور کامل و دقیق به زبان انگلیسی وارد نمایید.

* بهتر است به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در ارسال سفارشات، آدرس و کدپستی را به زبان مقصد نیز در باکس «توضیحات» وارد نمایید.

 

مرحله چهارم: با انتخاب گزینه «ارسال فاکتور خارجی همراه سفارش»، فاکتور رسمی به زبان انگلسی صادر و ارسال خواهد شد.

 

مرحله پنجم: با انتخاب گزینه «درج تاریخ میلادی روی کالاها»، لیبل تاریخ تولید و انقصاء میلادی روی بسته قرار خواهد گرفت.

 

مرحله ششم: با انتخاب گزینه «کسر هزینه ارسال از حساب شخصی»، این امکان را به شرکت می دهید که هزینه ارسال را پرداخت نموده و مبلغ آن را به عنوان بدهی در دفتر حساب شما لحاظ نماید.

* در صورتی که گزینه «کسر هزینه ارسال از حساب شخصی» را انتخاب نکرده باشید، یک ماه ‏فرصت دارید تا هزینه ارسال اعلام شده را واریز نمایید. بعد از گذشت یک ماه، سفارش شما به طور اتوماتیک مرجوع می شود.

 

** برای اطلاع از هزینه دقیق ارسال سفارش خود:

- سفارش خود را ثبت کنید.

- مشخصات و اطلاعات دقیق را مطابق توضیحات مندرج در این اطلاعیه وارد نمایید.

- در مرحله پرداخت، مبلغ را پرداخت نکنید تا سفارش به حالت یادداشت ایجاد شود.

- سپس با شماره 02138471 – داخلی 147، آقای کریمی تماس بگیرید و یا «شماره فاکتور ثبت شده، نام و نام خانوادگی بازاریاب، نام کشور مقصد» ‏را به شماره 09018400659 تلگرام کنید.

- همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و هزینه دقیق ارسال را به شما اعلام می کنند.

 

 

 

 

 

بعد از ثبت سفارش

 

 

این امکان برای شما وجود دارد که بعد از ثبت سفارش (پیش از ارسال آن)، هزینه ارسال و سفارش خود را تأیید کنید یا انصراف خود را اعلام نمایید، در این صورت:

 

1. تأیید هزینه ارسال توسط نماینده فروش:

بعد از محاسبه هزینه ارسال، شماره حساب بانک جهت واریز مبلغ به شما اعلام می شود. پس از واریز هزینه توسط نماینده فروش و ارسال «تصویر فیش واریزی» و «شماره فاکتور» به آیدی تلگرام (@newshaexp) و (@Mkb1118) نسبت به ارسال سفارش به مقصد موردنظر اقدام نمایید.

 

 

2. عدم تأیید هزینه ارسال توسط نماینده فروش:

در این صورت، شما می توانید یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنید:

1-2. دریافت سفارش در ایران

2-2. مرجوع نمودن سفارش

برای اطلاع از شرایط مرجوع نمودن سفارش و کسورات مربوطه، اطلاعیه «توضیحات تکمیلی: پروسه برگشت از فروش» مورخ 1396/07/02 را مطالعه نمایید.

 

 

 

 

 

پس از ارسال سفارش

 

 

 

1. سیاست کشورها در برخورد با «بسته های پستی با آدرس اشتباه» متفاوت است. برخی از کشورها با اصلاح آدرس مورد نظر، بسته را به گیرنده تحویل خواهند داد و بعضی دیگر، بسته را به کشور فرستنده (ایران) باز می گردانند.

- در صورتی که به دلیل دقیق و یا صحیح نبودن آدرس گیرنده، بسته برگشت داده شود، هزینه به عهده شخص فرستنده است.

- هزینه صدور هر گونه اصلاحی به منظور اصلاح یا تغییر آدرس گیرنده و ... به عهده فرستنده است.

 

2. مسئولیت بروز هر گونه مشکل در تحویل بسته در مقصد، به عهده گیرنده کالا می باشد. لذا، پیش از قبول درخواست و ثبت سفارش، از گیرنده بخواهید اطلاعات کافی در خصوص قوانین کشور مقصد را کسب کند و در صورت لزوم، مدارک مورد نیاز را از بازاریاب یا شرکت درخواست نماید.

 

3. 3 روز بعد از ارسال سفارش، سفارش خود را پیگیری نمایید تا گیرنده بتواند به محض رسیدن کالا به مقصد موردنظر، جهت ترخیص آن اقدام نماید.

 

 

 

 

 

برگشت از فروش

 

 

 

در صورتی که قصور از جانب شرکت نباشد، «برگشت از فروش» بر عهده فرستنده است.

 

 

در صورتی که سفارش شما مرجوع شود، می توانید یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنید:

 

1. 50 درصد هزینه ارسال را پرداخت نمایید و خودتان سفارش را تحویل بگیرید.

2. سفارش را مرجوع نمایید. در این صورت، علاوه بر هزینه های متداول مرجوعی، هزینه ارسال به خارج از کشور نیز از حساب شما کسر می گردد.

 

 

 

 

نکات ویژه

 

 

 

1. فروش بین المللی مشمول قانون «ممنوعیت فروش در فروشگاه ها و اماکن ثابت تجاری» نمی شود.

2. در صورتی که نسبت به تعیین تکلیف سفارش خود اقدام نکنید، شرکت بعد از یک ماه به صورت اتوماتیک سفارش شما را مرجوع نموده و بعد از محاسبه کسورات، مبلغ باقیمانده را به حساب شما واریز می کند.

 

 

 

اطلاعیه های مرتبط:

- «امکان ارسال محصولات نیوشا به سراسر دنیا» مورخ 15 مهر 96

- «جهانی شدن محصولات نیوشا» مورخ 15 مهر 96

- «اطلاعات تکمیلی: ارسال محصولات به سراسر دنیا» مورخ 14 آبان 96

- «تغییر تعریف سفارش عمده بین المللی» مورخ 8 اسفند 96

 




نظر شما

نظر با موفقیت ثبت شد. (بعد از تایید در سایت نمایش داده می شود)