آیین نامه نحوه تبلیغات، بازاریابی و فروش محصولات

گستردگی فعالیت نیوشانیک و تعدد نمایندگان فروش در سراسر کشور ایجاب می کند که همه اعضای فعال در شبکه فروش، اعم از توزیع کنندگان فعال، حامیان و مربیان، نسبت به حفظ و رعایت حقوق سایر اعضاء کوشا بوده و از ایجاد نارضایتی و تنش به هر شکل ممکن پیشگیری کنند.

نیوشانیک با شناسایی فضای مجازی به عنوان ابزاری نوین و کارآمد در کسب و کار شبکه ای و بستری مناسب برای ایجاد ارتباط مؤثر با مصرف کنندگان کالا نسبت به وضع مقرراتی با هدف حمایت از نام تجاری شرکت، منافع تمامی نمایندگان فروش و بهبود سلامت فضای کسب و کار اقدام نمود. رعایت این مقررات از زمان انتشار برای کلیه نمایندگان فروش الزامی است.

 

 

 

ماده ۱) کلیه اعمال و اقدامات نمایندگان فروش، اعم از کتبی یا شفاهی، ضمنی یا صریح، مجازی یا حقیقی، باید با مفاد این آیین نامه مطابقت داشته باشد.

 

ماده ۲) نمایندگان فروش در قبال محتوایی که به هر نحو در فضای مجازی به اشتراک می گذارند، مسئول هستند.

 

ماده ۳) نمایندگان فروش متعهد هستند پیش از انتشار اطلاعاتی که مجاز به انتشار آن هستند، از صحت و سقم آن اطمینان حاصل نمایند.

 

ماده ۴) نمایندگان فروش فعال در فضای مجازی ملزم به انتشار اطلاعات هویتی خود شامل نام و نام خانوادگی و کد بازاریابی در صفحات خود می باشند. انتشار محتوای مرتبط با تجارت نیوشانیک در صفحات فاقد مشخصات ممنوع می باشد.

تبصره ۱) به کلیه نمایندگان فروش توصیه می گردد حساب کاربری مستقل از حساب کاربری شخصی، برای امور مرتبط با کسب و کار شبکه ای ایجاد نمایند.

 

ماده ۵) هیچ نماینده ای حق ندارد خود را نماینده انحصاری شرکت و یا محصولات شرکت معرفی کند. نمایندگان فروش تنها مجاز به بکارگیری عناوینی هستند که در ماده ۴۱ و ۴۲ قوانین و مقررات شرکت درج گردیده است.

 

ماده ۶) به کارگیری تصاویر خلاف شئون اسلامی و قوانین و مقررات موضوعه جمهوری اسلامی ایران، در تبلیغات اکیداً ممنوع است.

 

ماده ۷) استفاده از تصاویر و متون در تبلیغات، بدون کسب اجازه رسمی از صاحبان آنها ممنوع است.

 

ماده ۸) استفاده از تصاویر چهره افراد مشهور جهت انجام تبلیغات ممنوع است.

تبصره 1) با توجه به اتمام قرارداد تبلیغاتی شرکت و آقای رضا کیانیان، ‏استفاده از نام و تصاویر ایشان (حتی تصاویر رسمی منتشر شده توسط شرکت) به هر طریقی ممنوع می باشد.‏

 

ماده ۹) به نمایندگان فروش توصیه می گردد از انتشار تصاویر شخصی و خصوصی در تارنماها و یا صفحاتی که امکان دسترسی عموم به آن آزاد است پرهیز نمایند. شرکت در خصوص انتشار محتوا در تارنماها و صفحات شبکه های اجتماعی که بازدید از آن نیازمند وارد کردن رمز عبور یا عضویت محاطب در آن می باشد دخالتی نداشته مگر به موجب گزارش وقوع تخلف.

تبصره ۱) انتشار تصاویر و ویدئوهای مربوط به همایش ها و یا جلسات رسمی شرکت در تارنماها و شبکه های اجتماعی مجاز است.

تبصره ۲) تصاویر و ویدئوهای تهیه شده توسط شرکت با هدف تبلیغات محصول و یا آموزش که از طریق تارنمای رسمی شرکت و یا شبکه های اجتماعی در دسترس نمایندگان فروش قرار می گیرد می بایست بدون تغییر و با قالب تعیین شده از سوی شرکت منتشر گردد.

تبصره ۳) نمایندگان فروش مجاز به انتشار تصاویر و ویدئوهای و فایل های صوتی مربوط به جلسات شخصی و یا آموزشی در تارنماها و صفحات شبکه های اجتماعی که دسترسی به آن برای عموم مخاطبین آزاد است نمی باشند.

 

ماده ۱۰) نمایندگان فروش مجاز به انتشار مطالب و پست هایی با محتوای ذیل الذکر نیستند:

الف) انتشار هر گونه محتوا که مصداق اغواگری باشد. شناسایی مصادیق اغواگرایانه با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی کمیته محترم نظارت بر بازاریابی شبکه ای خواهد بود.

ب) درج هر گونه آگهی، با محتوای عضوگیری و افزودن زیرمجموعه، به شکل صریح و مستقیم توسط نمایندگان فروش

ج) انتشار محتوای تبعیض آمیز و یا توهین آمیز با محوریت قومی، نژادی، مذهبی، جنسیتی و ..... 

د) انتشار محتوا با هدف تخریب نمایندگان فروش دیگر یا سایر افراد و یا گروه ها

 

ماده ۱۱) هرگونه تبلیغ و فروش محصولات شرکت به نفع خیریه ها، سازمان های فرهنگی یا اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و ... بدون هماهنگی و دریافت مجوز کتبی از شرکت ممنوع است.

 

ماده ۱۲) استفاده از نام تجاری نیوشا در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و .... که با کسب و کار شبکه ای غیرمرتبط باشد، اکیداً ممنوع است.

 

ماده ۱۳) هرگونه محتوای مبالغه آمیز در خصوص خواص محصولات که بیانگر وجود تأثیر آنی و تضمینی استفاده از محصولات باشد، در تبلیغ و معرفی محصولات ممنوع است.

 

ماده ۱۴) طرح هر گونه ادعایی که مصداق تجویز محصولات شرکت و یا جایگزینی مصرف آن به جای دارو باشد، ممنوع است. نمایندگان فروش می بایست استفاده از محصولات را توصیه ای و مستند به منابع علمی به مصرف کنندگان پیشنهاد نمایند. شرکت جهت تسهیل و یکسان سازی توصیه های مصرف براساس خواص و اثربخشی استفاده محصولات اقدام به انتشار محتوای مستند، در تارنمای رسمی شرکت به نشانی www.newshadrinks.com نموده است.

 

ماده ۱۵) به کارگیری نام تجاری و یا محصولات شرکت در آگهی ها، به همراه محصولات سایر شرکت ها، ممنوع است.

 

ماده ۱۶) هر نوع عملیات بازاریابی، مشاوره، دخالت و ... در تارنماها و صفحات شبکه های اجتماعی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی ثالث ممنوع می باشد.

 

ماده ۱۷) نمایندگان فروش تنها مجاز به استفاده از لوگوهای استاندارد طراحی شده که از طریق دفتر کاری در اختیار ایشان قرار می گیرد بوده و هر گونه دخل و تصرف در لوگوهای پیشنهادی ممنوع می باشد.

 

ماده ۱۸) به کارگیری نام تجاری نیوشا به هر شکل در دامنه و نشانی تارنماهای مستقل و صفحات مجازی مستقل ممنوع بوده و تنها تارنماهایی که از وب سرویس های متعلق به شرکت استفاده می نمایند مجاز به استفاده از نام تجاری شرکت می باشند.

تبصره ۱) به کارگیری نام تجاری شرکت باید به نحوی باشد که تمایز آن با تارنما و صفحاتی که متعلق به شرکت می باشد، توسط مخاطب به سهولت، امکان پذیر باشد.

تبصره ۲) تا زمان راه اندازی وب سرویس های مورد نظر و آماده شدن آیین نامه های مربوطه، رویه سابق در خصوص تارنماها و صفخات مجازی فعال، اعمال خواهد شد.

 

ماده 1۹) الصاق هر نوع برچسب و کاغذ متفرقه بر روی محصولات و سایر ملزومات ارائه شده از سوی شرکت ممنوع است.

 

ماده ۲۰) بازاریابان حق انتشار آگهی های سایر بازاریابان و بهره گیری از آنها را، بدون اخذ مجوز از صاحب آگهی ندارند.

 

ماده ۲۱) برگزاری قرعه کشی، اهدای هر گونه پاداش خرید و جایزه و یا صدور هر گونه کارت و یا بن خرید از سوی کلیه بازاریابان ممنوع است.

 

ماده ۲۲) استفاده بازاریابان از محتویاتی که بیانگر ارتباط با مدیران و سهامداران شرکت باشد، در آگهی های منتشر شده، ممنوع است.

 

ماده ۲۳) دایر کردن مکان ثابت تجاری و یا عرضه محصولات در فروشگاه های دائمی ممنوع است.

 

ماده ۲۴) عرضه محصولات در مکان های غیرمسقف و معابر عمومی ممنوع است.

 

ماده ۲۵) ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی بدون نماد اعتماد الکترونیک، به هر نحو، جهت فروش محصولات از طریق سایت های متعلق به بازاریابان و یا اشخاص ثالث ممنوع است.

تبصره ۱) پس از اجرایی شدن وب سرویس های مربوطه، انجام هر گونه تراکنش مالی خارج از درگاه شرکت ممنوع است.

 

ماده ۲۶) اعلام تخفیف های دائمی و یا تخفیف موردی بالاتر از ۱۰٪ در آگهی های منتشر شده ممنوع است.

 

ماده ۲۷) نمایندگان فروش مجاز به پاسخگویی مستقیم به اشخاصی که اقدام به انتشار نظرات منفی خود در مورد محصولات و یا تجارت شرکت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می نمایند، نیستند. این ممنوعیت شامل نظرات منفی منتشر شده در صفحات متعلق به نمایندگان فروش نیز می گردد.

تبصره ۱) شرکت توصیه می نماید کلیه نمایندگان فروش جهت محافظت از اعتبار و حیثیت نشان تجاری نیوشا در مواجهه با نظرات منفی، با استفاده از عبارت ذیل اشخاص ناراضی را جهت دریافت پاسخ به واحد خدمات و پشتیبانی شرکت راهنمایی نمایند:

«با توجه به مطالب مطرح شده از سوی جنابعالی خواهشمند است جهت اخذ پاسخ مناسب نسبت به ثبت موارد در قسمت ثبت نارضایتی پیش بینی شده در تارنمای رسمی شرکت به نشانی www.newshnik.ir اقدام فرمایید. شرکت رسیدگی به نارضایتی اشخاص را تعهد خود می داند.»

 

 

 

 

شناسایی و گزارش تخلفات

 

ماده ۲۸) گزارش های رسیده، از طریق تماس تلفنی، اینترنتی و یا حضوری، به پرسنل اداری یا مدیران شرکت، بازرسان مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور و یا از طریق اعلام نارضایتی شاکیان قابل بررسی است.

 

ماده ۲۹) کلیه بازاریابان موظف هستند در چهارچوب نظام نامه رفتاری شرکت نسبت به گزارش تخلفات احتمالی سایر اشخاص و بازاریابان، از راه های پیش بینی شده در نظام نامه موصوف اقدام نمایند.

مقابله با انتقام‌جویی: نیوشانیک به همه اعضا اجازه می‌ دهد که تخلفات را گزارش دهند و نگرانی ‌های اخلاقی را بدون ترس از اقدامات انتقام‌ جویانه مطرح کنند. شرکت هیچ گونه اقدام انتقام‌ جویانه را علیه کسانی که در مورد تخلف از قوانین و این نظام ‌نامه گزارش می‌ دهند تحمل نمی‌ کند و هر یک از نمایندگان یا پرسنل که چنین اقداماتی را مشاهده می کنند بایستی به سرعت گزارش دهند. هر فردی که مرتکب اقدامات انتقام‌ جویانه شود، قطعاً با تنبیه انظباطی، از جمله فسخ قرارداد، مواجه می ‌شود.

 

ماده ۳۰) شرکت نسبت به کنترل و رصد محتوایی که با هشتگ نیوشا و یا سایر هشتگ های مرتبط، در فضای مجازی منتشر می گردد اقدام نموده و با حساسیت زمینه انطباق محتوای منتشر شده با این مقررات را ایجاد می نماید. تخلفات مشاهده شده طی پایش های دوره ای به مدیر ناظر شرکت گزارش خواهد شد.

 

 

 

 

رسیدگی به تخلفات

 

ماده ۳۱) تشخیص تخلف از مفاد این آیین نامه در انحصار مدیر ناظر شرکت بوده و رأی صادره توسط وی در این حوزه قطعی و لازم الاجرا خواهد بود و در صورت عدم تمکین نماینده متخلف از رأی مزبور، قرارداد وی، به موجب بند 6 قرارداد بازاریابی شبکه ای، به شکل یک طرفه از سوی شرکت فسخ خواهد شد.

تبصره 1) فسخ قرارداد مانع احتمال انجام پیگیری های قضایی بعدی در راستای حفظ اعتبار برند تجاری شرکت نخواهد بود و شرکت و سایر افراد آسیب دیده از تخلف متخلف حق پیگیری حقوق خود، از طریق مراجعه به محاکم قضایی را، خواهند داشت .

 

 

 

 

کلیه نمایندگان فروش عضو نیوشانیک موظفند در ارائه و معرفی محصولات نیوشا مطابق مفاد این آیین نامه رفتار کنند و مطابق ماده ۹۹ قوانین و مقررات شرکت، شرکت پارس نیوشانیک این حق را به مدیر ناظر خود می دهد تا در صورت اثبات تخلف و تخطی اعضاء از این آیین نامه، نسبت به ارائه اخطار کتبی به آنها، تعلیق عضویت یا فسخ یک طرفه قرارداد و لغو عضویت آنان اقدام نماید.