دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

شاهتره (شاتره): گیاهشناسی، خواص و توصیه‌های مصرف

شاهتره نیوشا

نام تجاری گیاه:

Fumitory

نام علمی گیاه:

Fumaria officinalis L.

تاریخچه و گیاهشناسی:

شاهتره گیاهی یک ساله و علفی از خانواده Fumariaceae است و ارتفاع آن به 30 تا 70 سانتی‌متر می‌رسد. منشأ شاهتره مراکش و شبه جزیره ایبری است. پراکندگی شاهتره در آسیا، اروپا و آفریقا است؛ این گیاه در بخش بزرگی از هند تا ارتفاع 2438 متری هیمالیا، بلوچستان، افغانستان، ایران و مغولستان توزیع می شود. در زبان عربی به آن šāhtaraj و در زبان هندی Shahtrah یا Pitpapra می‌گویند.

دانستنی های کشاورزی

گیاهشناسی و نحوه زراعت (کاشت، داشت، برداشت) شاهتره

خواص شاهتره:

خواص شاهتره:

مواد موثره و ارزش تغذیه ای شاهتره

آلکالوییدها (آدلومیدیسین، فوماریلین، پرفیومین، پروتوپین، فومارانین، فوماریتین)، ارگانیک ‌اسیدها (سیتریک اسید، کوماریک اسید، فرولیک اسید، فوماریک اسید، مالیک اسید، پروتوکاتکوئیک اسید، کافئیک اسید)،استرول‌ها (بتا-سیتواسترول، استیگما استرول، کامپسترول)، اسیدهای چرب (کاپریک اسید، لوریک اسید، میریستیک اسید، پالمیتیک اسید، لینولئیک اسید)، فلاوونوییدها، گلیکوزیدها، تانن‌ها، ساپونین‌ها، آنتراکویین‌ها، استروییدها و تری‌ترپنوییدها.

enlightenedشاهتره در بریتانیا جزء داروهایی است که بدون نیاز به نسخه (GSL) به فروش می‌رسد.

enlightenedشاهتره توسط کمیسیون E آلمان تایید شده است.

enlightenedجزء "fumy" در نام این گیاه " Fumitory"، از رنگ گل‌های آن که به آن‌ها ظاهر دود می‌دهد، گرفته شده است. یکی از نام های انگلیسی متداول این گیاه "earth smoke" می‌باشد که معادل نام لاتین قدیمی آن "fume terrae" است. این نام به شکل و رنگ شاخ و برگ آن که شبیه مه آبی- خاکستری است اشاره دارد که می‌تواند از دور تداعی‌گر دودی که از زمین به هوا برخاسته، باشد.

  • برای تهیه دمنوش، بر روی 3-2 گرم از گیاه آب جوش بریزید و پس از 20 دقیقه آن را صاف کنید.
  • دوز مصرف روزانه دمنوش برای بیماری‌های کیسه صفرا شامل 1 فنجان دمنوش گرم شاهتره 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی است.

1 تا 2 ساعت قبل یا بعد از غذا

عوارض جانبی و واکنش های حساسیت زا

مصرف خوراکی

مصرف خوراکی شاهتره در مقادیر توصیه شده و به مدت کوتاه در بزرگسالان احتمالا ایمن است؛ اما مصرف خوراکی آن در مقادیر بالا احتمالا ناایمن است و می‌تواند باعث لرزش،تشنج و مرگ شود.

بارداری و شیردهی

درحال حاضر اطلاعات موثق و کافی درباره ایمنی مصرف شاهتره در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. بهتر است از مصرف شاهتره در این دوران پرهیز شود.

واکنش های حساسیت زا

به طور کلی، هر فرد ممکن است نسبت به گیاهان و ادویه ‌های خاصی حساسیت داشته باشد که این حساسیت باید در درجه اول توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. البته این واکنش‌های آلرژیک عوارض جانبی مزمن یا حاد ایجاد نمی‌کنند و بعد از شناسایی گیاه حساسیت‌زا و قطع مصرف آن‌، عوارض ناشی از آلرژی برطرف خواهد شد.

هیچ شرکت یا هیچ محصولی نمی‌تواند از واکنش‌ های آلرژیک بدن ‌های مختلف از پیش آگاهی داشته باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص هر چند به ندرت پیش می‌آید اما به هر حال ممکن است مصرف کنندگانی با آن مواجه شوند.

تداخل دارویی

اطلاعاتی در مورد تداخل دارویی شاهتره گزارش نشده است. اما چنان چه داروی خاصی مصرف می‌کنید، پیش از مصرف شاهتره با پزشک مشورت کنید.

کاربرد در طب قدیم

کاربرد در طب قدیم
  • به طور سنتی شاهتره دارای خواص ضد سوءهاضمه، تصفیه‌کننده خون، قطع‌کننده جریان قاعدگی، ادرارآور، و آرام‌بخش است. همچنین برای درمان گرفتگی عضلات شکم، اسهال، تب، اختلالات خونی و عفونت توبرکلوزیس استفاده می‌شود. از خمیر برگ شاهتره به صورت ضماد برای درمان سردرد استفاده می‌شود.
  • جوشانده ساقه و برگ شاهتره به عنوان یک نیروزا (تونیک)، ضدانگل و ملین و همچنین در مواردی مثل ابتلا به سفلیس، جذام، یبوست و زردی استفاده می‌شود. از جوشانده و دمنوش این گیاه برای درمان گواتر استفاده می‌شود.
  • در طب یونانی شاهتره ترکیب مهمی در بسیاری از ترکیبات تصفیه کننده خون، مانند ترکیب "معجون مصفای خون" است.
  • در هند برای درمان تب و آنفلوآنزا، مشکلات کبدی و عفونت باکتریایی پوست استفاده می‌شود.

مقالات مرتبط

منابع