دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

آخرین اطلاعات گیاهان

بررسی اثر مصرف آویشن بر کاهش اضطراب

calendar 1400/06/27

آویشن با نام علمی  Thymus vulgaris L. یک گیاه معطر مهم با حدود 100 گونه در دنیا، به طور گسترده برای اهداف دارویی و همچنین برای آشپزی استفاده می‌شود. جنس‌های Thymus گیاهان دارویی مهمی هستند  و به دلیل خواص درمانی متنوع روغن‌های اسانسیشان که معمولاً به عنوان روغن آویشن شناخته می‌شوند، بسیار توصیه می‌شوند. گونه‌های Thymus به دلیل خواص دارویی و بیولوژی به عنوان گیاهان دارویی درنظر گرفته می‌شوند.

 

 

آویشن حاوی فلاوونوئیدهای زیاد، آنتی اکسیدان‌های فنولی مانند زئازانتین، لوتئین، پی‌ژنین، نارینجنین، لوتئولین و تیمونین است. گیاه آویشن تازه، یکی از گیاهانی است که بالاترین میزان آنتی اکسیدان‌ها را در بین گیاهان دارویی دارد. این گیاه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که برای سلامتی مطلوب ضروری هستند. برگ‌های آویشن یکی از غنی‌ترین منابع پتاسیم، آهن، کلسیم، منگنز، منیزیم و سلنیوم هستند. تیمول ترکیبات اصلی هستند که در درجه اول مسئول فعالیت آنتی اکسیدانی آویشن هستند. (1)

 

 

شواهدی در طب سنتی برای اثربخشی آویشن در درمان اضطراب در انسان وجود دارد. در سال 2015 مطالعه‌ای با هدف بررسی اثر عصاره آویشن بر رفتار رت‌های نر نژاد ویستار انجام شد. حیوانات به چهار گروه تقسیم شدند: گروه سالین (گروه کنترل) و سه گروه مصرف کننده دمنوش آویشن با غلظت‌های مختلف (50، 100 و 200 میلی‌گرم بر کیلوگرم) به مدت 7 روز. نتایج این آزمایش براین موضوع تاکید دارند که آویشن می‌تواند ویژگی ضداضطرابی در رفتار رت داشته باشد. در نتیجه، نتایج مطالعه نشان می‌دهد که مصرف خوراکی عصاره آویشن می‌تواند ویژگی ضداضطرابی در رتها داشته باشد. وجود پلی‌فنول‌ها، فلاوونوئیدها و روغن اسانسی در عصاره آویشن اثرات ضداضطرابی این گیاه را که در این مطالعه مشاهده شد را تقویت می‌کند. احتمالاً فعالیت ضداضطرابی مشاهده شده نه تنها به محتوای فلاوونوئید و روغن اسانسی وابسته است بلکه به سایر مواد با فعالیت آنتی اکسیدانی نیز مرتبط است. (2)  

 

 

1- M. A. Dauqan, E., & Abdullah, A. Medicinal and Functional Values of Thyme (Thymus vulgaris L.) Herb. Journal of Applied Biology & Biotechnology, 5 (02), 017-022. Retrieved from https://jabonline.in/admin/php/uploads/188_pdf.pdf

 

 

2- Komaki, A., Hoseini, F., Shahidi, S., & Baharlouei, N. (2015). Study of the effect of extract of Thymus vulgaris on anxiety in male rats. Journal of Traditional and Complementary Medicine, 1-5. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/282500944_Study_of_the_effect_of_extract_of_Thymus_vulgaris_on_anxiety_in_male_rats

 

    سایر مقالات