شنبه 01 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

فرصت درآمدزایی

تعریف طرح درآمدزایی
انواع طرح درآمدزایی
الزامات طرح درآمدزایی
اصول و ارزش های طرح درآمدزایی
طرح درآمدزایی نیوشانیک

تعریف طرح درآمدزایی در بازاریابی شبکه ای

طرح درآمدزایی یک شرکت بازاریابی شبکه ای نشان می دهد که یک نماینده فروش چگونه می تواند درآمد کسب کند؛ طراحان طرح های درامدزایی پولی که به عنوان پورسانت به نمایندگان می پردازند را اصطلاحاً در «ظرف»های مختلف قرار می دهند:

- اگر هیچ کاری انجام ندهید، چیزی دریافت نمی کنید.

- اگر مقدار کمی کار کنید، مقدار کمی درآمد کسب می کنید.

(ظرف شماره 1)

- اگر کمی بیشتر کار کنید، مقدار بیشتری می گیرید.

(ظرف شماره 1 و 2)

- اگر به خوبی کار کنید، درآمد خوبی خواهید داشت.

(ظرف 1، 2 و 3)

اگر فعالیت در بازاریابی شبکه ای را به 3 بخش تقسیم کنیم، بخش اول مشتری یابی، بخش دوم ایجاد سازمان فروش و بخش سوم مدیریت سازمان فروش خواهد بود.
اگر تصمیم دارید صرفاً مشتری یابی کنید، طبیعتاً از تمام پتانسیل طرح درآمدی بهره مند نخواهید شد و درآمد شما محدود به ظرف شماره 1 خواهد بود. پس از مشتری یابی اصولی، طبق استانداردها و آموزش های تیمی که در آن فعالیت می کنید، سازمان فروش خود را به کمک حامیانتان تشکیل دهید تا علاوه بر ظرف شماره 1، مشمول ظرف شماره 2 نیز بشوید.
بهره مندی از تمام پتانسیل طرح درآمدی شرکت در این حرفه زمانی رخ خواهد داد که شما تبدیل به مدیر و راهبر سازمان خود شده و علاوه بر ظرف شماره 1 و 2، از ظرف شماره 3 نیز بهره مند شوید.
عوامل موثر بر میزان درآمد نماینده فروش
حجم فروش سازمان نماینده
مبنای پرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای حجم فروش سازمانی نمایندگان است و مشخصاً حجم فروش بیشتر، پورسانت بیشتری به دنبال خواهد داشت.
مثال
تعداد شاخه های نماینده
گسترش عرضی و افزایش تعداد شاخه های مستقیم نمایندگان، تأثیر قابل توجهی در میزان پورسانت آنها دارد و نمایندگان تک شاخه درآمد بسیار کمتری نسبت به نمایندگان چند شاخه دارند.
مثال
توازن شاخه های نماینده
پخش شدن فروش فرد با نسبت متوازن از ارکان مهم کسب درآمد از طرح درآمدزایی است. اگر توازن شاخه های نماینده برهم بخورد، حتی با وجود افزایش حجم فروش، درآمد او کاهش پیدا می کند!
مثال
عمق شاخه ها تا 7 سطح نماینده
مطابق بند 5 الزامات طرح سوددهی مرکز محترم امور اصناف، تجمیع حجم فروش برای محاسبه کلیه شیوه های پرداخت کمیسیون حداکثر تا 7 سطح خواهد بود.
مثال
عوامل غیرموثر بر میزان درآمد نماینده فروش
تعداد اعضاء سازمانی
چون در بازاریابی شبکه ای پرداخت پاداش ها و مشوق ها به جای عضوگیری بر مبنای فروش است، تعداد افراد سازمان نمایندگان تأثیری در میزان دریافتی آنها ندارد.
سابقه
سابقه و زمان و مدت عضویت نمایندگان در شرکت، هیچ تأثیری در نسبت و میزان دریافتی آنها از طرح درآمدزایی ندارد.
جایگاه
جایگاه نمایندگان و نزدیکی و دوری آنها نسبت به لول های اول شرکت، هیچ تأثیری در نسبت و میزان دریافتی آنها از طرح درآمدزایی ندارد.
عمق شاخه ها خارج از 7 سطح
مطابق بند 5 الزامات طرح سوددهی مرکز محترم امور اصناف، تجمیع حجم فروش برای محاسبه کلیه شیوه های پرداخت کمیسیون از سطح 7 به بعد قابل محاسبه نخواهد بود

انواع طرح درآمدزایی در بازاریابی شبکه ای

جالب است بدانید برخلاف باور و تصور خیلی از علاقه مندان به بازاریابی شبکه ای که توقع ابداع و اختراع طراح های درآمدی جدید از شرکت هایشان دارند، از ابتدای تاریخ بازاریابی شبکه ای تا امروز، 4 نوع پلن به عنوان پلن های بازاریابی شبکه ای به رسمیت شناخته شده است. سایت «پایگاه اطلاع رسانی فروش مستقیم» نیز به این 4 پلن اشاره کرده است:
1. یونی لول:
در این نوع پلن، محدودیتی در تعداد شاخه ها وجود ندارد، اما محاسبه پورسانت تا عمق مشخصی انجام می شود. مثلاً تا 7 سطح و از هر سطح 5 درصد!
2. باینری:
در این نوع پلن، هر نماینده فروش فقط دو شاخه دارد، اما محدودیتی برای عمق وجود ندارد. به همین دلیل، آن را به عنوان طرح ماتریس nx2 نیز می شناسند. اهمیت تعادل بین دو شاخه و تعیین سقف درآمدی از ویژگی های این پلن است.
3. ماتریس
در این پلن، تعداد سطوح و تعداد افراد هر سطح به میزان معینی محدود می شوند و ثابت هستند (یعنی هم محدودیت در عمق و هم محدودیت در تعداد شاخه ها)، مثلاً در یک ماتریس سه در دوازده، هر فرد می تواند حداکثر 3 شاخه داشته باشد و حداکثر 12 سطح! و به ازای سطح 13 و بعد از آن، پورسانتی دریافت نمی کند.
4. جداشونده (Break Away) :
در این پلن، هر تیم با رسیدن به حد مشخصی از فروش و برآورده کردن معیارهای تعریف شده، از بالاسری خود جدا می شود و دیگر در محاسبات پورسانت در نظر گرفته نمی شود. در این حالت، نماینده فروش دیگر از شاخه جداشده خود پورسانت دریافت نمی کند و نوع دیگری از درآمد با عنوان «پاداش» تعریف می شود.
اکثر شرکت های دنیا و حتی ایران سعی می کنند از پلن هیبرید که در واقع، ترکیبی از پلن های فوق است استفاده کنند. نیوشا هم از این قاعده مستثنی نیست، اما ترتیب پلن ها و درصد توزیع آنها نیز براساس اصول و قواعد تعریف شده ای لحاظ می شوند و تابع اصول بنیادین شرکت ها هستند.
طبق استانداردهای بین المللی، در یک شرکت بازاریابی شبکه ای باید بین درآمد «فروشندگان شخصی»، «لایه های میانی» و «لیدرها» تعادل برقرار شود. طرح‌های درآمدزایی باید طوری تنظیم شوند که توزیع درآمد در آن منصفانه باشد و به همه افراد فعال شرکت، به صورت منطقی و پلکانی پورسانت تعلق بگیرد تا هر فرد به میزان تلاش و فعالیت خود، سود کسب کند.
شیوه شرکت های موفق به گونه ای است که دستیابی به رده ها برای آنهایی که با معیارهای اجرایی خاصی دست به فعالیت می زنند، قابل دستیابی باشد. در مقابل، اگر طرح درآمدزایی به صورت یکسان برای همه (بدون در نظر گرفتن میزان فعالیت افراد) قابل دسترس باشد، پورسانت ها بین همه و برای هر شخص به مقدار کم توزیع می شود، و افزایش درآمد در افرادی که از پتانسیل و قدرت اجرایی بالایی برخوردارند و تلاش بیشتری می کنند به طور ملموس اتفاق نمی افتد؛ در حقیقت، تمایز بین افراد مشخص نمی شود. این شرکت ها به علت «عدم ایجاد راهبران و پاداش دهی کافی به آنها» رشد چندانی نخواهند داشت. بنابراین، بهتر است دستیابی به رده ها در طرح درآمدزایی به گونه ای باشد که اشخاص با میزان مختلف فعالیت به درآمدهای یکسان دست پیدا نکنند.
همچنین، تخصیص بیش از حد پورسانت به رده های بالاتر نه تنها منصفانه نیست، بلکه با استانداردهای بین المللی مغایر است چون طبیعتاً باعث ایجاد شکاف درآمدی بیشتر بین تعداد کمی از افراد (رده های بالاتر) با تعداد زیادی از افراد (رده های متوسط) می شود. حمایت از خرده فروشی و جبران هزینه تبلیغات نمایندگان فروش همواره از اولویت های نیوشانیک بوده اند. یکی از دلایل انتخاب پلن جداشونده به عنوان پلن اولیه و اصلی نیوشانیک نیز همین موضوع بوده است . *
* در پلن جداشونده، تعادل به اندازه ۳ نوع دیگر پلن اهمیت ندارد، اما اگر نیوشا در «طرح پرداخت پورسانت گروهی» خود نیز مانند بسیاری از شرکت ها از پلن های تعادل-محور استفاده می کرد، درصد کمی از آن 18% (کمتر از 10%) به لایه های ابتدایی فاقد تعادل می رسید و مابقی به لایه های بالاتر و لیدرهای برتر!
شیوه استاندارد این است که هر فرد «پورسانت پایه» یعنی درصد مشخصی از حجم فروش اعضای مجموعه اش را دریافت کند؛ 5% متداول ترین عدد بین شرکت های بازاریابی چندسطحی است؛ این پورسانت می تواند «پورسانت یونی لول» در یک پلن یونی لول باشد یا «پورسانت شاخه پرداختی» در یک پلن باینری! اگر ارتباط بین حجم فروش کل سازمان و درآمد کل را با نمودار نشان دهید، پورسانت پایه ی اکثر شرکت ها یک خط 5 درصدی می شود که در بالا (جایی که درصد به یک یا دو می رسد) یک منحنی رو به پایین می شود.
شرکت ها با توجه به اصول و ارزش های بنیادین خود، یکی از انواع این پلن ها رو به عنوان پلن اصلی طرح درآمدزایی خود انتخاب می کنند و در ادامه براساس توضیحات زیر، انواع دیگری از پورسانت یا پاداش را در راستای تکمیل طرح درآمدزایی خود به آن اضافه می کنند:
1
پاداش های مجموعه سازی (Front-end):
در این مرحله پلن باید برای نمایندگان فروش این امکان را ایجاد کند که با مجموعه سازی و ایجاد سازمان متوازنی از نمایندگان فروش، درآمد غیرفعال کسب کنند.
دریافت کنندگان پاداش: حامیان
2
پاداش های سطوح میانی:
خیلی از مواقع، در طرح های درآمدزایی، به جایی می رسیم که وقتی پاداش های مجموعه سازی (Front-end) تمام می شوند، درآمد نمایندگان کاهش پیدا می کند. مانند همان شاخه جداشده که در پلن جداشونده(break away) اتفاق می افتد.
در حقیقت، پورسانت های سطوح میانی برای این منظور طراحی شده اند که فاصله بین پورسانت Front-end و High-end را پر کنند. به عبارت دیگر، پاداش های سطوح میانی برای نمایندگانی است که نه فقط فروشنده هستند و نه هنوز لیدر!
دریافت کنندگان پاداش: سرگروه ها و مربیان
3
پاداش های راهبری (High-end):
اکثر پورسانت های پایه در انتهای نمودار، کم کم به 1% حجم فروش سازمانی می رسند. دلیل آن، این است که تعداد سطوح (عمق) سازمان خیلی زیاد می شود و نماینده فروش دیگر نمی تواند از حجم فروش، پورسانت پایه دریافت کند. برای جبران این موضوع، پاداش های راهبری تعریف می شوند.
دریافت کنندگان پاداش: بنیانگذاران و راهبران

الزامات طرح درآمدزایی

هر فرد مجاز به داشتن یک جایگاه است.
پورسانت عملکرد ماه گذشته نمایندگان فروش، حداکثر تا هفتم هر ماه توسط شرکت پرداخت خواهد شد.
مطابق بند 9 الزامات طرح سوددهی، شرکت مجاز به محاسبه و پرداخت پورسانت بیش از 40% از فروش خود نخواهد بود. خروجی طرح درآمدزایی نیوشانیک نیز بیشتر از 40 درصد نخواهد بود.
مطابق بند 5 الزامات طرح سوددهی، محاسبه پورسانت ها تا 7 سطح خواهد بود.
براساس بخشنامه کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای با موضوع «حذف پورسانت های استخری و سایر پورسانت هایی که پرداخت ها به بازاریابان براساس ذخیره امتیاز فروش مجموع گروه ها یا کل اعضای شرکت است»، این شرکت هیچگونه پورسانتی با این شرایط محاسبه و پرداخت نخواهد کرد.
پرداخت یا عدم پرداخت پورسانت نمایندگان فروش، وابسته به تعادل دست ها نیست.
شرکت فقط کالاهایی را به فروش می رساند که پیش‌تر نسبت به دریافت مجوز عرضه آنها از دبیرخانه اقدام نموده است.
امکان مرجوع نمودن محصولات نیوشا، درصورتی که قابل فروش مجدد باشند، امکانپذیر است. محصولات مرجوعی باید سالم باشند و از تاریخ سفارش آنها بیشتر از 1 سال نگذشته باشد.
در روند «خرید، بسته بندی و ارسال سفارش» هزینه هایی صورت می گیرد که با توجه به زمان ثبت درخواست مرجوعی، این هزینه ها از مبلغ مرجوعی کسر می شوند.
چنانچه در ازای کالای مرجوعی، پورسانتی به سطوح بالاسری فرد پرداخت شده باشد، این مبلغ از پورسانت افراد بالاسری کسر خواهد شد. اگر بالاسری فرد مرجوع کننده، در زمان محاسبات برگشت از فروش غیرفعال و غیرقابل دسترس باشد، کسورات بالاسری ها به عهده شخص مرجوع کننده است و این مبلغ نیز از مبلغ مرجوعی کسر می گردد.

اصول و ارزش های طرح درآمدزایی

اصول و ارزش های بنیادین شرکت ها در طراحی و اجرای طرح درامدزایی آنها تجلی و نمود پیدا می کند. طرح های درآمدی منصفانه و پایدار در راستای توسعه زنجیره فروش گام بر می دارند و به گونه ای طراحی می شوند که نمایندگان فروش ناخودآگاه به سمت مشتری یابی و فروش محصولات و در نهایت ایجاد بانکی از مشتریان وفادار بروند.
در آن سو، طرح های درآمدی غیرمنصفانه با هدف گسترش زنجیره مصرف در سازمان ها وجود دارند که نمایندگان را به شکل ناخودآگاه به سمت عضوگیری انبوه و تشویق به خرید محصولات توسط خود اعضاء سوق می دهد.
مقایسه زنجیره فروش و زنجیره مصرف در بازاریابی شبکه ای
عنوان
تعریف
نشانه ها
عواقب
توسعه زنجیره مصرف
افراد به جای تمرکز بر بازاریابی و فروش محصولات به مشتریان بیرون از سازمان، با وعده کسب درآمدهای جذاب از ایجاد شبکه، بر جذب اعضاء جدید و تشویق آنها به خرید و مصرف محصولات برای خود و خانواده شان تمرکز می کنند.
- ثبت سفارشات ثابت ماهیانه
- انباشته سازی محصولات
- بی توجهی به محصولات
- ناآگاهی از شیوه های مشتری یابی
- تمرکز روی هیجانات انگیزشی
- ضرر مالی
- نارضایتی از نتورک
- نارضایتی از شرکت
- نارضایتی از محصول
توسعه زنجیره فروش
افراد به جای اینکه بر خرید و انباشته سازی محصولات با وعده کسب درامد در آینده تمرکز کنند، از طریق معرفی و تبلیغ مستمر محصولات سعی می کنند برای محصولات، مشتریان واقعی و خارج از شبکه فروش پیدا کنند.
- ثبت سفارش براساس نیاز مشتریان
- شناخت و توجه به خواص محصولات
-استفاده از بسترهای مختلف مجازی برای مشتری یابی
- درآمد مستمر
- تجارتی بی نیاز از سرمایه و انبار
- ایجاد بانکی از مشتریان وفادار
برای تشخیص اینکه طرح درآمدی با هدف توسعه زنجیره فروش طراحی شده یا توسعه زنجیره مصرف، یک شاخص وجود دارد:
میانگین فروش و درآمد
در واقع، ملاک ارزیابی و سنجش میزان موفقیت شرکتها در بازاریابی شبکه ای نه حجم فروش و نه درآمد چند نفر اول شرکت، بلکه میانگین درآمد اعضاء آن است و در تمام دستورالعمل ها و استانداردهای داخلی و خارجی بر این موضوع تأکید می شود.
بیشتر بدانید !

جزئیات طرح درآمدزایی نیوشانیک

اصطلاحات
رده ها
درآمد از طریق فروش شخصی
سود خرده فروشی حداکثر 15% قیمت تولیدکننده، معادل مابه التفاوت «قیمت تولیدکننده» و «قیمت مصرف کننده» مندرج روی محصول، است.
درآمد از طریق فروش گروهی
در کلیه محاسبات منظور از حجم فروش، مبلغ مؤثر (قیمت تولیدکننده) است.
چنانچه نماینده فروش طی ماه سفارشی ثبت نکند، جایگاه او غیرفعال می شود و برای فعالسازی مجدد، باید در جایگاه جدید ثبت نام کند.
برای دریافت پورسانت و پاداش، ثبت حداقل صد هزار تومان فروش شخصی (بدون احتساب مالیات و هزینه حمل)، الزامی است.
پورسانت عملکرد
پاداش مدیریت گروهی
پاداش های گسترش عرضی
پاداش نسلی
پاداش بنیانی
پاداش های تعادل راهبری
پاداش ممتاز راهبری