شنبه 08 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

مرزنجوش: گیاهشناسی، خواص و توصیه‌های قبل از مصرف

مرزنجوش نیوشا

نام تجاری گیاه:

Marjoram

نام علمی گیاه:

Origanum majorana L.

تاریخچه و گیاهشناسی:

اعتقاد بر این است که مرزنجوش در اصل از منطقه ی مدیترانه و آسیای صغیر آمده است و زنان یونانی از این گیاه برای معطر کردن خانه های خود استفاده می کردند. کلمه ی Oregano از واژه ای  یونانی به معنی «لذت و شادی کوه ها» مشتق شده است.

دانستنی های کشاورزی

گیاهشناسی و نحوه زراعت (کاشت، داشت، برداشت) مرزنجوش

خواص مرزنجوش:

خواص مرزنجوش:

مواد موثره و ارزش تغذیه ای مرزنجوش

کربوهیدرات ها، آنتراکوئینون ها، کومارین ها، تانن ها، فلاونوئیدها، فلاوانونول‌ ها و آنتوسیانین ها.

enlightenedیونانیان مرزنجوش را نماد شادی می دانستند و تاج هایی از این گیاه برای مراسم ازدواج تهیه می کردند.

enlightenedصدها سال است که مرزنجوش ادویه و طعم دهنده ی غذاهای اسپانیایی، مکزیکی و ایتالیایی است.

enlightenedنخستین بار بقراط حکیم، نام Origanum  را برای مرزنجوش به کار برد.

enlightenedگیاه مرزنجوش، در قرون وسطی از خاورمیانه و از طریق جاده ی ادویه که انشعابی از جاده ی ابریشم است، به چین وارد شد.

enlightened مرزنجوش را در انگلستان به صورت عطر استفاده می کردند اما تا جنگ جهانی دوم در آمریکا ناشناخته بود. سربازان آمریکایی نخستین بار در لشگرکشی به ایتالیا با عطر و طعم این گیاه آشنا شدند و آن را به آمریکا وارد کردند.

برای دمنوش، 1 تا 2 قاشق چایخوری سر پر مرزنجوش را در 250 میلی لیتر آب جوش به مدت 5 دقیقه دم گذاشته، روزی 1 تا 2 فنجان بنوشید.

2 ساعت قبل یا بعد از غذا.

عوارض جانبی و واکنش های حساسیت زا

مصرف خوراکی

به طورکلی، هیچگونه خطرات سلامت یا عوارض جانبی در ارتباط با مصرف مناسب دوزهای درمانی تعیین شده شناخته نشده است. مرزنجوش به دلیل محتوای آربوتین موجود در آن برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست.

بارداری و شیردهی

ممکن است مرزنجوش باعث شروع قاعدگی شود و می‌تواند تهدیدی برای بارداری باشد. در صورتی که شیرده هستید، اطلاعات کافی در مورد ایمنی مصرف آن در مقادیر دارویی در دسترس نیست. از مصرف مرزنجوش در این دوران پرهیز شود. 

حساسیت به گیاهان خانواده نعناعیان

مرزنجوش می‌تواند باعث واکنش‌های حساسیت زا در افراد حساس به گیاهان ریحان، زوفا، اسطوخدوس، نعناع، مرزنجوش و مریم گلی و سایر گیاهان خانواده نعناعیان (Lamiaceae) شود.

اختلالات خونریزی

دریافت مقادیر دارویی مرزنجوش در افرادی که دچار اختلالات خونریزی هستند، ممکن است از سرعت لخته شدن خون بکاهد و خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهد.

واکنش های حساسیت زا

به طور کلی، هر فرد ممکن است نسبت به گیاهان و ادویه‌های خاصی حساسیت داشته باشد که این حساسیت باید در درجه اول توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. البته این واکنش‌های آلرژیک عوارض جانبی مزمن یا حاد ایجاد نمی‌کنند و بعد از شناسایی گیاه حساسیت‌زا و قطع مصرف آن‌، عوارض ناشی از آلرژی برطرف خواهد شد.

هیچ شرکت یا هیچ محصولی نمی‌تواند از واکنش‌های آلرژیک بدن‌های مختلف از پیش آگاهی داشته باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص هر چند به ندرت پیش می‌آید اما به هر حال ممکن است مصرف کنندگانی با آن مواجه شوند.

تداخل دارویی

مرزنجوش با داروهای حاوی لیتیوم تداخل دارویی دارد. این گیاه ممکن است اثری مشابه داروهای دیوریتیک (ادرارآور) داشته باشد. مصرف مرزنجوش ممکن است تخلیه لیتیوم از بدن را کاهش دهد که می‌تواند میزان لیتیوم بدن را افزایش دهد و باعث عوارض جانبی جدی شود. در صورتی که لیتیوم مصرف می‌کنید، پیش از مصرف مرزنجوش با پزشکتان مشورت کنید.

کاربرد در طب قدیم

کاربرد در طب قدیم
  • طبع مرزنجوش گرم و خشک است و به طور سنتی در درمان ورم، تسکین التهاب، درد سینه و دل پیچه، تنگی نفس و درد قلب کاربرد داشت.
  •  مرزنجوش ادرار را زیاد می کند و برای تسکین اعصاب و رفع بی حوصلگی و افسردگی، درمان سردرد، تهوع و درد مفاصل و عضلات هم مفید است.
  • یونانیان از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند و اعتقاد داشتند که برای درمان تشنج، ورم و سم زدایی از بدن بسیار مفید است.

 http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/54113872902.pdf

منابع

 http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/54113872902.pdf