يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

نعناع: گیاهشناسی، خواص و توصیه‌های قبل از مصرف

نعناع نیوشا

نام تجاری گیاه:

Mint

نام علمی گیاه:

Mentha longifolia L.

تاریخچه و گیاهشناسی:

نعناع با نام علمیMentha longifolia   یکی از جنس های خانواده Lamiaceae و گیاهی بومی آسیا و منطقه ی مدیترانه است که در تمام طول سال در دسترس بوده و در ماه های گرم تابستان به فراوانی یافت می شود. شاخ و برگ نعناع در یونان باستان برای تمیز کردن میزهای ضیافت و مهمانی ها استفاده می شد. رومی ها از این گیاه در تهیه ی سسی سود می بردند که برای هضم غذا و خوشبوکردن دهان مفید بود و راهبان قرون وسطی شاخ و برگ آن را برای مصارف دارویی و خوراکی استفاده می کردند. در بسیاری از فرهنگ ها نعناع نماد و نشانه ای از مهمان نوازی است. نام این گیاه از شخصیت افسانه ای یونان به نام مینته (Minthe) گرفته شده است. رومی ها نعناع را به انگلستان وارد کردند و نخستین بار پیش از دهه ی 1440 م فردی به نام جان گاردینر از این گیاه با نام ماینیتز یادکرده است. نخستین نشانه های خمیردندان نعناعی، سده ی 14 میلادی در انگلستان به دست آمد .

دانستنی های کشاورزی

گیاهشناسی و نحوه زراعت (کاشت، داشت، برداشت) نعناع

خواص نعناع:

خواص نعناع:

مواد موثره و ارزش تغذیه ای نعناع

منتول، منتون، ایزومنتون، پولگون، لینالول، کاریوفیلن، میرسن، کامفن، متیل استات، آلفا و بتا-پینن، لیمونن، سینئول، لوتئین، رزمارینیک اسید، اسید کافئیک، اسید اسپارتیک، گلوتامیک اسید، آلانین، آسپاراژین، والین، ایزولوسین، فنیل آلانین، متیونین.

enlightenedکشور آمریکا 70 درصد از دو گونه نعناع Peppermint و Spearmint را تولید می کند.

enlightenedمکزیکی ها نعناع را گیاه خوب یا یربابونو (Yerba Bueno) می نامند.

enlightenedگیاه نعناع در مقبره های مصری، مربوط به 1000 سال پیش از میلاد مسیح یافت شده است.

enlightenedیهودیان در دوران باستان برگ های نعناع را برای خوش بو کردن کف کنیسه ها در آنجا، پراکنده می کردند.

enlightenedدر دوران باستان مردم عقیده داشتند که نعناع از خراب شدن شیر و تخمیر اسید موجود در آن جلوگیری می کند و شیر را برای جلوگیری از دل درد همراه با نعنا می نوشیدند.

enlightenedنخستین بار سال 1790 و در زمان سلطنت شاه جورج سوم شرکت آلتویدز قرص نعناع را(Altoids)  تولید کرد.

enlightenedمقدار مصرف اسانس نعناع در جهان به هفت هزار تن درسال می رسد. مهمترین کشور تولیدکننده‌ی این گیاه آمریکا است. روسیه، بلغارستان، برزیل، فرانسه، ژاپن، آرژانتین و مجارستان از دیگر کشورهای تولید کننده‌ی نعناع هستند.

دوز مناسب مصرف نعناع به عوامل گوناگونی مانند سن فرد، سطح سلامتی و عوامل دیگر بستگی دارد. هم اکنون اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده دوز مناسب نعناع در دسترس نیست. به یاد داشته باشید محصولات طبیعی همیشه لزوما ایمن نیستند و حد مجاز مصرف آنها می‌تواند مهم باشد. هنگام مصرف این مواد به دستورالعمل روی برچسب محصول توجه نمایید و پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

2 ساعت قبل یا بعد از غذا.

عوارض جانبی و واکنش های حساسیت زا

مصرف خوراکی

هیچگونه خطرات سلامت یا عوارض جانبی در ارتباط با مصرف مناسب دوزهای درمانی تعیین شده شناخته نشده است.

بارداری و شیردهی

در حال حاضر اطلاعات کافی درباره مصرف نعناع در طول بارداری و شیردهی در دسترس نیست. از مصرف نعناع در این دوران پرهیز کنید.

واکنش های حساسیت زا

به طور کلی، هر فرد ممکن است نسبت به گیاهان و ادویه‌های خاصی حساسیت داشته باشد که این حساسیت باید در درجه اول توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. البته این واکنش‌های آلرژیک عوارض جانبی مزمن یا حاد ایجاد نمی‌کنند و بعد از شناسایی گیاه حساسیت‌زا و قطع مصرف آن‌، عوارض ناشی از آلرژی برطرف خواهد شد.

هیچ شرکت یا هیچ محصولی نمی‌تواند از واکنش‌های آلرژیک بدن‌های مختلف از پیش آگاهی داشته باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص هر چند به ندرت پیش می‌آید اما به هر حال ممکن است مصرف کنندگانی با آن مواجه شوند.

تداخل دارویی

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد تداخل دارویی با نعناع دردسترس نمی‌باشد.

کاربرد در طب قدیم

کاربرد در طب قدیم
  • به طور سنتی نعناع را گرم و خشک و در درمان افسردگی مؤثر می‌دانند. شادی‌آور، گرم‌کننده و تقویت‌کننده‌ی قلب، رقیق‌کننده‌ی خون، حل‌‌کننده‌ی مواد بلغمی و سوداوی، گرم‌کننده و تقویت‌کننده‌ی دستگاه گوارش و به خصوص معده است. 
  • ترنر -پدر علم گیاه شناسی انگلیس- اعتقاد داشت که نعناع برای معده بسیار مفید است.
  • این گیاه، ضداسپاسم و ضدسرفه است و آشامیدن عصاره‌ی آن در دفع رطوبت‌های ریه و مجاری تنفسی مفید و باعث تسکین سکسکه، تهوع، استفراغ و سوء هاضمه می‌‌شود.
  • نعناع برای درمان سردردهای میگرنی، رفع قولنج، درد سینه و پهلو، بی‌خوابی و ناراحتی‌های شبانه موثر است.

مقالات مرتبط

http://theses.iaus.ac.ir/Abstract/thesis-2497.html

  • فاضل، ن. (1383). تأثیر سوپرمینت (اسانس نعناع) بر شدت درد پس از سزارین. مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل، 7(1)، 33-28. قابل دسترس از:  http://www.jbums.org/article-1-2649-en.pdf

منابع

http://theses.iaus.ac.ir/Abstract/thesis-2497.html

  • فاضل، ن. (1383). تأثیر سوپرمینت (اسانس نعناع) بر شدت درد پس از سزارین. مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل، 7(1)، 33-28. قابل دسترس از:  http://www.jbums.org/article-1-2649-en.pdf